خرید 305 هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل

مدیرعامل شرکت غله استان اردبیل گفت: امسال تاکنون 305 هزار تن گندم در 56 مرکز خرید مناطق مختلف این استان از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نوبخت، مدیرعامل شرکت غله استان اردبیل در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم مشگین شهر افزود: گندم خریداری شده در 15 مرکز و سیلوی استان نگهداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه خرید گندم از کشاورزان فقط از طریق سامانه طراحی شده صورت می گیرد، گفت: پیش بینی می شود میزان گندم خریداری شده در مشگین شهر در مقایسه با سال قبل به نصف کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت غله استان اردبیل اظهار کرد: به همین منظور با هدف تکمیل ظرفیت سیلوهای مشگین شهر مجوز حمل 15 هزار تن گندم از سایر از مناطق جنوب و شمال استان به مشگین شهر صادر شده است.

نوبخت با بیان اینکه امسال برای نخستین بار خرید دانه روغنی کلزا در مشگین شهر نیز انجام خواهد شد، افزود: در سال زراعی جاری بیش از هشت هزار تن کلزا بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری می شود و قیمت خرید تضمینی این محصول 28 هزار و 665 ریال تعیین شده است.

وی پیش بینی کرد امسال بیش از 22 هزار تن کلزا در استان از زارعان خریداری شود.

اکبر صمدی، فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه گفت: هشت مرکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان دایر شده و 33 هزار و 500 تن گندم و 12 هزار تن جو از کشاورزان منطقه خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/ح

خرید تضمینی گندم در 56 مرکز استان اردبیل

برچسب ها: گندم ، خرید تضمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.