حذف ۵ نقطه حادثه خیز در مسیر دوم زائران اربعین

جاده ایلام-ملکشاهی-مهران به عنوان مسیر دوم زائران اربعین در حال بهسازی بوده و تاکنون پنج نقطه حادثه خیز در این محور حذف شده است.

حذف ۵ نقطه حادثه خیز در مسیر دوم زائران اربعینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه راهسازی و زیرساختی یکی از مهمترین نیازهای مرز مهران است، این مرز سالانه شاهد تردد بیش از چهار میلیون زائر حسینی است که بخش اعظمی از آن در زمان اربعین صورت می گیرد.

تردد میلیونی زائران اربعین حسینی از این مرز باعث شده توسعه راه های استان و مسیرهای منتهی به این مرز در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مسیر ایلام-مهران مسیر اول زائران به دلیل بار ترافیکی بیش از حد جوابگوی تردد میلیونی در اربعین نیست و امروز علاوه بر چهار بانده کردن این مسیر، بهسازی و مرمت و حذف نقاط حادثه خیز محور ایلام-ملکشاهی-مهران به عنوان مسیر دوم زائران در دستور کار قرار گرفته است.

۱۵ میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز این محور اختصاص یافته است

محمد تاسمه فرماندار شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: هم اکنون مسیر ایلام-ملکشاهی-مهران در چند نقطه در حال مرمت و بهسازی است.

وی گفت: تاکنون پنج نقطه حادثه در این محور حذف شده و تا قبل از اربعین پنج نقطه حادثه خیز دیگر حذف می شود.

فرماندار ملکشاهی تصریح کرد: ۱۵ میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز این محور اختصاص یافته است.

تاسمه افزود: این مسیر به عنوان محل تردد زائران اربعین بسیار حائز اهمیت است چراکه در موقع اربعین به خصوص برای بازگشت زائران از اهمیت ویژه ای برای کم شدن ترافیک برخوردار است.

وی افزود: در مواقعی که جاده ایلام-مهران به دلیل حجم بالای تردد یک طرفه می شود از این مسیر نیز استفاده می شود.

مهران به عنوان کانون محوری تردد زائران اربعین حسینی در ۹۰ کیلومتری ایلام، ۱۰۵ کیلومتری ملکشاهی و ۱۰۰ کیلومتری دهلران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.