مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی ؛

واگذاری ۲۷۳ هزار اتنشعاب گاز در مناطق محروم آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی از واگذاری ۲۷۳ هزار اتنشعاب گاز در مناطق محروم آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  رهنمای‌توحیدی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی در بازدید از روند اجرای پروژه‌های جدید گازرسانی شهرستان هشترود گفت: برای توسعه گازرسانی به مناطق محروم آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۷۳ هزار انشعاب گاز واگذار شده و ۱۲ هزار و ۱۸۹ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز صورت گرفته است.

وی به بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی خانوار شهری و ۸۵ درصدی خانوار روستایی این شهرستان اشاره و اظهار داشت: انشاءالله با به ثمر رسیدن پروژه‌های در دست اجرای شرکت گاز در شهرستان هشترود، بهره‌مندی روستایی این شهرستان ۱۰ درصد افزایش یافته و یک هزار و ۱۰۰ خانوار جدید به مدار مصرف گاز طبیعی کشور متصل خواهند شد.

وی افزود: از ۱۸۵ روستای واجد شرایط گازرسانی در شهرستان هشترود، ۱۲۹ روستا گازدار شده و ۲۸ روستا در دست اجرا و ۲۸ روستا نیز در مرحله مطالعه و طراحی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: برای توسعه گازرسانی به مناطق محروم آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۷۳ هزار انشعاب گاز واگذار شده و ۱۲ هزار و ۱۸۹ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز صورت گرفته که تمام این‌ها نشان‌دهنده اقدامات شرکت گاز در توسعه شبکه گاز در مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۸۶۲ روستای آذربایجان شرقی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند افزود: میزان جمعیت روستایی بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی ۹۳ درصد بوده که با اتمام پروژه‌های گازرسانی به ۲۵۲ روستا این میزان به ۹۷ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل گاز استان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۹۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های استان تحویل داده شده است، تصریح کرد: این میزان در مقایسه با سال ۹۵ میزان مصرف گاز در این بخش ۲۲ درصد افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان هشترود در این بازدید ضمن مطلوب ارزیابی کردن روند اجرای پروژه‌ها و تقدیر از عملکرد شرکت گاز استان، ابراز امیدواری کرد، پروژه‌های در دست اجرا با شتابی روزافزون در کمترین زمان ممکن تحقق یافته و درصد بهره‌مندی این شهرستان از نعمت پاک گاز طبیعی افزایش یابد. 

 

انتهای پیام/ش

بهره‌مندی ۱۸۶۲ روستا از گازطبیعی

برچسب ها: گاز ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار