تبریز؛

مصرف روزانه 707 هزار مترمکعب گاز طبیعی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: مصرف روزانه 707 هزار مترمکعب گاز طبیعی در شهرک‌های صنعتی استان در سال گذشته بیش از۲۵۸ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده‌اند.

مصرف روزانه 707 هزار مترمکعب گاز طبیعی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دینی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تامین گاز مصرفی صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی گفت: 43 شهرک و ناحیه صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که این شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالغ بر 258 میلیون متر مکعب گاز در سال گذشته  مصرف کرده‌اند.
 
وی افزود : شهرک‌های صنعتی شماره  2 تبریز ( شهید سلیمی )، شهرک صنعتی بناب،  شهرک صنعتی 5 تبریز (سرمایه‌گذاری خارجی ) بیشترین مصرف‌کننده گاز طبیعی در سال گذشته بودند.
 
دینی با بیان اینکه متوسط مصرف روزانه گاز در شهرک‌های  صنعتی استان بالغ بر 707 هزار متر مکعب در ساعت  بوده است گفت: 2 شهرک صنعتی  گلخانه‌ای عجب‌شیر و ملکان در دست اجرا است وبه‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.  
 
دینی تعداد صنایع بهره‌مند از گاز طبیعی در شهرک‌های صنعتی استان را 3 هزار و 537 مشترک  عنوان کرد و افزود: از این تعداد 3128 مشترک جزو 409 مشترک عمده بالای ۴۰۰ متر مکعب در ساعت است.
 
وی همچنین از افزایش ظرفیت گاز ورودی شهرک صنعتی شهید سلیمی خبر داد و افزود: با توجه به افزایش مصرف این شرکت و افزایش رو به رشد تعداد صنایع این شهرک گاز ورودی این شهرک با افزایش 30 هزار متر مکعب در ساعت به 80 هزار مترمکعب در ساعت رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت گاز  آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان فراهم شده است افزود: این شرکت آمادگی دارد برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت ازتولید و اشتغال، انرژی پاک و پایدار صنایع فاقد گاز طبیعی استان را تأمین کند.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار