دفاع نماینده روسیه در سازمان ملل از حضور ایران در سوریه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بار دیگر تأکید کرد که حضور ایران در سوریه قانونی و حضور آمریکا در این کشور غیرقانونی است.

دفاع نماینده روسیه در سازمان ملل از حضور ایران در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، نماینده روسیه در سازمان ملل بار دیگر بر حضور قانونی و مشروع ایران در سوریه تأکید کرد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز پنج‌شنبه در نشست خبری در مقر سازمان ملل در پاسخ به سؤالی درباره حضور ایران در سوریه تأکید کرد: کشورهای ایران و سوریه هر دو عضو سازمان ملل هستتند. حضور ایران در سوریه به درخواست دمشق بوده است، حضور ایران در سوریه مشروع و قانونی است.

وی همچنین افزود: چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید، حضور ایران در سوریه قانونی است. اینکه نقش ایران در سوریه چگونه است و تأثیر آن بر منطقه چیست، بحثی کاملا جداگانه است.

این مقام روسی در ادامه اظهارات خود گفت:‌ ایران قدرتی منطقه‌ای است و منافع مشروع خود در منطقه را دارد. ایران را نمی‌توان از خاورمیانه خارج کرد. باید منافع ایران در منطقه در نظر گرفته شود. در مسائل منطقه‌ای باید با آنها (ایرانی‌ها) وارد گفتگو شد نه اینکه آنها را متهم کرد.

وی همچنین در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه، اظهار کرد:‌ هیچ شکی وجود ندارد که از نظر ما حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است؛ اما آنها آنجا حضور دارند و باید سرانجام این کشور را ترک کنند. آمریکایی‌ها می‌گویند برای شکست عناصر باقی‌مانده تروریست‌ها حضور دارند اما ما فکر می‌کنیم احتمالا طرحهای دیگری در نظر دارند.

مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا بارها در اظهاراتی گستاخانه مدعی شده‌اند که ایران باید از سوریه خارج شود. این در حالی است که رئیس‌جمهور و مقامات ارشد دولت سوریه بارها ضمن اینکه تأکید کرده‌اند ایران حضور نظامی در سوریه ندارد بلکه صرفا حضور مستشاری دارد . مقامات سرویه تأکید می‌‎کنند حضور ایران در سوریه به درخواست رسمی دمشق بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار