این هفته حواشی موسیقی کشور تحت تأثیر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار داشت.

خواننده ای که برای حذف ایران دچار حمله قلبی شدبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این هفته در عرصه موسیقی ایران، رویدادهایی اتفاق افتاد که در این گزارش برخی از آنها را بررسی می کنیم؛

 

آیین نامه جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین نامه برگزاری جشنواره موسیقی فجر را پس از امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد. این آیین نامه با نظر کارشناسان و هنرمندان موسیقی تدوین شده است.

 گفتنی است؛ دبیر جشنواره موسیقی فجر ۹۷ هنوز مشخص نشده است و گفته می‌شود که دیگر حمیدرضا نوربخش که سه دوره این مسئولیت را برعهده داشت، در دوره جدید مسئولیتی نخواهد داشت و شخص دیگری دبیر جشنواره خواهد بود.

 

بنیاد رودکی رسما به خاطر همایش لوازم آرایش در تالار وحدت عذرخواهی کرد

در هفته گذشته در یکی از رسانه‌ها گزارشی منتشر شد که در آن تصاویری از یک همایش مربوط به لوازم آرایش در تالار وحدت وجود داشت. در این گزارش مشخص شده بود که در تالار وحدت زمانی که اهالی بنیاد رودکی در روسیه بودند، همایشی مربوط به یکی از برندهای لوازم آرایش برگزار شده بود که این اتفاق مورد انتقاد بسیاری از اهالی هنر و رسانه قرار گرفت. پس از چند روز بنیاد رودکی برای این اتفاق عذرخواهی کرد و اعلام کرد که پیش از این هم همایش هایی برای تامین بودجه جهت استفاده در فعالیت های فرهنگی بنیاد انجام شده است.


کنسرت کلایدرمن مهمان ویژه ای از وزارت ارشاد داشت

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه سوم تیرماه در سومین سانس از کنسرت ریچارد کلایدرمن موزیسین فرانسوی شرکت کرد. کلایدرمن در این دیدار از مدیران فرهنگی کشور برای برگزاری این کنسرت تشکر کرد و اعلام کرد که اجرای کنسرت در ایران آرزوی قلبی او بوده است.

شهرام شکوهی در بیمارستان بستری شد

در شب مسابقه ایران و پرتغال شهرام شکوهی به دلیل هیجان بالای این مسابقه دچار حمله قلبی و به بیمارستان منتقل شد. سپس این خواننده پاپ تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت. گفته میشود که وضعیت جسمانی او رو به بهبود است و کنسرت های وی کنسل نمی شود.

 

کاظمی رهبر ارکستر سمفونیک تهران شد

بابک کاظمی آهنگساز و رهبر ارکستر جوان به عنوان رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران برای اجرا در تالار وحدت انتخاب شد. او به همراه ارکسترش بیست و هشتم تیرماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت و به اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک می پردازد.

بیانیه حوزه هنری در حمایت از هنرمندان موسیقی

حوزه هنری برای حمایت از هنرمندان عرصه موسیقی بیانیه ای صادر کرد. این اقدام به دلیل انتشار غیر قانونی آلبوم «سرمست» با صدای محمد معتمدی بود. در این بیانیه حوزه هنری اعلام کرد که طبق قانون با مجرمان برخورد می کند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار