امام جمعه ارومیه؛

حل مشکلات اقتصادی کشور در الویت کاری مسئولان باشد

نمانده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:حل مشکلات اقتصادی کشور در الویت کاری مسئولان باشد.

حل مشکلات اقتصادی کشور در الویت کار مسئولان باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: در شرایط فعلی تمام مردم و مسئولین باید در کنار هم و همدلی باشند و نسبت به عبور از وضعیت فعلی تلاش کنند.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: تاجران، بازاریان و مسئولان باید اصل انصاف را رعایت کنند و نسبت به برخورد با گرانفروشان و برهم زنندگان نظم و آرامش بازار اقدام اساسی انجام دهند تا شاهد همه‌گیر شدن چنین موضوعاتی نباشیم.
وی، با اشاره به سود بالای تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی به واحد‌های تولیدی و اقتصادی، ادامه داد: اینکه برخی بانک‌ها و موسسات مالی با سود‌هایی که گاهی تا ۶۰ درصد نیز می‌رسد به دنبال آشفته کردن بازار باشند، امری است که موجب بدبختی و زیان فعالان اقتصادی شده و زمینه را برای تعطیلی واحد‌ها و زیان‌دهی فراهم می‌سازد.
حجت الاسلام قریشی، ابراز داشت: خودخواهی در هر شرایطی زشت و ناپسند است و باید در این زمینه تجدید نظر اساسی توسط مدیران بانک‌ها و موسسات طرف حساب با واحد‌های اقتصادی انجام شود.
وی، تاکید کرد: چرخ اقتصاد و فعالیت واحد‌های اقتصادی برای چرخیدن نیازمند حمایت هستند، اما این حمایت نباید به معنای سوءاستفاده بانک‌ها برای بالا بردن رتبه خود باشد.
امام جمعه ارومیه، با تاکید بر لزوم آمادگی مردم و به ویژه مسئولین در راستای جنگ و جهاد اقتصادی، گفت: مسئولان باید لباس جهاد اقتصادی بپوشند و همانند دوران دفاع مقدس خود را در میدان این جنگ نشان داده و در خط مقدم مقابله حاضر شوند.
حجت الاسلام قریشی، تصریح کرد: تاکیدات چند ساله رهبری مبنی بر شروع جنگ اقتصادی اکنون جلوه نموده و بر همین اساس باید مبانی مطرح شده توسط ایشان برای خنثی سازی جنگ اقتصادی نیز پیاده شود.

انتهای پیام/م

خطبه های نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.