نا امنی اقتصادی ، هدف دشمنان ایران است

امام جمعه تبریز گفت : آمریکا با ایجاد نا آرامی اقتصادی به دنبال گسترش مشکلات امینتی در کشورمان است.

امام جمعه تبریز: نا امنی اقتصادی ، هدف دشمنان ایرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی،امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز افزود : نا امنی اقتصادی ، هدف دشمنان ایران ساز نارضایتی اجتماعی است و در این میان نفوذی های دشمن می خواهند با سوار شدن بر موج اعتراضات ، اهداف خود را محقق کنند.


وی گفت : التهاب در اقتصاد و نوسانات ساعتی در بازار به همراه افزایش غیرمنطقی قیمتها با هدف به راه انداختن جنگ روانی در جامعه اتفاق می افتد در حالی که در قضایای اخیر تهران هیچ کمبود کالایی رخ نداده بود اما دشمن با تبلیغات منفی به دنبال عملی کردن نقشه های شوم خود بود.


حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم خاطرنشان کرد : اغتشاش گرانی که در آشوب اخیر بازار تهران دستگیر شدند، هویتشان معلوم شده است و همه دانستند که آنها با سوء استفاده از بیان مشکلات بازاریان ، سودجویی و موج‌ سواری کردند.


خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد : مردم و بازاریان تبریز در قضایای اخیر هوشمندانه عمل کردند و در دام این توطئه ها نیفتادند و حالا نوبت مسئولان است که به داد مردم برسند و مشکلات بازار و معیشت مردم را حل کنند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هفته حقوق بشر امریکایی گفت : ادعاهای آمریکا در خصوص حقوق بشر پوچ و بی ارزش و برای بسط سلطه طلبی آنهاست.


وی ادامه داد : کارنامه ننگین امریکا در دفاع از حقوق بشر با حمله به غیرنظامیان ، نسل کشی در فلسطین و یمن و صدها اقدام شوم دیگر بر همگان آشکار است.


حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود : حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیر ماه 1367 سند خونین دیگری از جنایات دولت مستکبر آمریکاست و با چنین تجربه هایی چگونه مردم ما می توانند دست از شعار مرگ بر آمریکا بردارند؟


امام جمعه تبریز در ادامه خطبه ها گفت : اقتصاد مقاومتی پایه هایی دارد که یکز از آنها معادن غنی ایران است چرا که دارای 7 درصد از ذخایر معدنی دنیا هستیم و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری وجود دارد.


وی افزود : بهره برداری اصولی ، کاهش خام فروشی و توسعه صنایع فرآوری برای ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن می تواند اقتصاد ما را از وابستگی به نفت نجات دهد.


وی همچنین با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن بحران کم آبی گفت : تا 12 سال دیگر دنیا با بحران شدید آب مواجه خواهد شد و لازم است -ما که در کشوری خشک و نیمه خشک زندگی می کنیم- برای مدیریت منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب عزم همگانی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

 

امام جمعه تبریز: نا امنی اقتصادی ، هدف دشمنان ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار