خانواده‌ها تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی برای فرزندان را جدی بگیرند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی کرمانشاه با اشاره به دستگیری یک گرداننده صفحه غیر اخلاقی در اینستاگرام به خانواده‌ها توصیه کرد مراقب فعالیت کودکان خود در فضای مجازی باشند.

خانواده‌ها تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی برای فرزندان جدی بگیرندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: به دام انداختن کودکان و سوءاستفاده‌های جنسی از آنان توسط گردانندگان صفحات غیر اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی یکی از اهداف مجرمان سایبری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان عواقب استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دانند و در دسترس بودن اطلاعات خود توسط دیگران را نادیده می‌گیرند، افزود: لذا ضرورت دارد خانواد‌ه‌ها به فرزندان خود در این خصوص آموزش‌های لازم را داده و به آن‌ها یاد بدهند که تحت هیچ شرایطی عکس و فیلم غیر‌اخلاقی از خود تهیه نکرده و در این شبکه‌ها منتشر نکنند. چرا که گردانندگان این صفحات غیر اخلاقی با سوء استفاده از این تصاویر و کلیپ به اشتراک گذاشته فرزندان به دنبال سوء استفاده از آن‌ها هستند.

سرهنگ کریمی تاکید کرد: خانواده‌ها حتما با کودکان خود در مورد خطرات و نتایج استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی صحبت کنند و خطرات این شبکه‌های به فرزندان خود گوشزد نمایند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه خانواده‌ها برای فعالیت فرزندان در فضای حقیقی همواره تلاش دارند نظارت کاملی داشته باشند و فرزندان دور از چشم آن‌ها نباشند، گفت: سعی کنید به جای قرار دادن کامپیوتر در اتاق فرزندتان، آن را درفضای باز خانه قرار دهید، با انجام این کار می‌توانید به راحتی کودک خود را تحت نظر قرار دهید، هرگاه کودکان احساس کنند که تحت نظارت والدین‌شان هستند، بیشتر به رفتار‌های خود دقت می‌کنند و شما نیز متوجه نوع فعالیت آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خواهید شد.

وی با اشاره به دستگیری گراننده صفحه غیر اخلاقی شبکه اینستاگرام یادآور شد: مطابق ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا فساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار