کاهش شوری آب در آبادان و خرمشهر

استاندار خوزستان از فروکش شدن شوری آب در آبادان و خرمشهر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: ای سی آب آبادان و خرمشهر مطلوب نیست اما موفق شدیم میزان شوری آب را از 7 هزار میکروموس به حدود 4 هزار و 500 برسانیم و همچنین از طریق برخی اقدامات صورت گرفته مانند رهاسازی آب، تأمین آب غدیر و حیات بیش از 30 هزار مترمکعب برای آب برای شهر آبادان و 10 هزار مترمکعب برای شهر خرمشهر تأمین شد.

وی با اشاره به تحوه آب رسانی در آبادان و خرمشهر بیان داشت: ما وعده کردیم خط دوم طرح آب‌رسانی غدیر را تا 15 تیر به شهرهای آبادان و خرمشهر برسانیم و آب شهرهای آبادان و خرمشهر را از طریق یکی از ایستگاه قیصریه با ای سی 2 هزار تا 2 هزار و 100 و دیگری را از طریق ایستگاه ام الدبس با ای سی یک هزار و 800 تا 2 هزار تأمین می‌کنیم.

شریعتی عنوان کرد: چنانچه در سال 95 چنین مسئله‌ای در استان رخ می‌داد ما قدرت چنین مانوری را نداشتیم و باید تأمل می‌کردیم.

استاندار خوزستان  با اشاره به تخصیص اعتبار برای زیرساخت های استان گفت: رئیس‌جمهور در اسفندماه 95  وعده داد مسئله آب شرب و فاضلاب مردم استان را حل کند و در فروردین سال 96 اعتبارات لازم برای زیرساخت‌های خوزستان مصوب شد و پس از آن حل مشکل آب و فاضلاب استان در دستور کار قرار گرفت، اعتبار قابل‌ملاحظه‌ای برای آن اختصاص داده شد و فاینانس‌های داخلی برای این پروژه فعال شد.

وی افزود: در سال گذشته حدود 900 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد این در حالی است که از سال 87 تا 95 حدود 950 میلیارد تومان تعلق‌گرفته بود مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره‌ای بیفتد که 15 تیر خط دوم طرح آب‌رسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر افتتاح نشود  در روزهای گذشته نیز یکسری تمهیدات اندیشیده شد و موفق شدیم آب غدیر را به منطقه شرق اهواز برسانیم.

انتهای پیام/م

 

شوری آب خرمشهر و آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.