مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم عنوان کرد؛

خاموشی در فصل تابستان مهمان قمی ها می شود

پیش بینی می‌کنیم که ۲۵ روز در ماه‌های تیر و مرداد با مشکل خاموشی در استان مواجه شویم.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به وضعیت مصرف برق استان در سال جاری گفت: مصرف برق استان قم در سال جاری نسبت به مدت مشابه تا پیش از افزایش دما، کمتر بود و حتی 100 مگاوات کاهش نسبت به مدت مشابه سال 96 داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم اضافه کرد: در دمای بالای 40 درجه به ازای بالا رفتن هر یک درجه، بین 10 تا 15 مگاوات مصرف برق در استان افزایش پیدا می‌کند. مردم باید بین ساعت‌های 12 تا 16 و 19 تا 23 حداکثر صرفه جویی لازم را در مصرف برق داشته باشند تا با خاموشی در استان قم مواجه نشویم.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که 25 روز در ماه‌های تیر و مرداد با مشکل خاموشی در استان قم مواجه شویم، زمانی که دمای استان به بالای 41 درجه برسد، احتمال بروز خاموشی در قم وجود دارد.

آهنین پنجه در پایان با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های خورشیدی در استان قم یادآور شد: حدود یک و نیم مگاوات از ظرفیت این نیروگاه‌ها تاکنون در استان وارد مدار تولید شده، همچنین یک نیروگاه بزرگ خورشیدی در استان قم با ظرفیت 10 مگاوات هم در دست احداث است و یک نیروگاه برقابی نیز با ظرفیت 2.7 مگاوات در استان قم وجود دارد.

انتهای پیام/ح

بروز خاموشی در 25 روز فصل تابستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار