همه با هم برای حمایت از «کالای ایرانی»/سجادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئولان کشور برای حمایت از کالای ایرانی تنها به بیان نطق اکتفا نکنند

مسئولان کشور برای حمایت از کالای ایرانی تنها به بیان نطق اکتفا نکنندسخنگوی جبهه پیروان گفت: حمایت از کالای ایرانی نباید تنها در نطق‌های مسئولان پدیدار شود، بلکه لازم است مقامات کشور با اقدام و عمل در این زمینه وارد میدان شوند.

سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مسائلی که می‌تواند به تحقق شعار سال در راستای حمایت از کالای ایرانی بیانجامد، اظهار کرد: در شرایطی که جنگ اقتصادی بسیار جدی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده و اتاق فکر آمریکا درصدد است تا روابط اقتصادی کلیه کشورهای جهان را با استفاده از تدابیری مانند ارعاب قطع کند، ما باید در ذیل نظریه اقتصاد مقاومتی از کالای ایرانی حمایت کنیم.

وی افزود: حمایت از کالای ایرانی نباید تنها در نطق‌های مسئولان پدیدار شود، بلکه لازم است مقامات کشور با اقدام و عمل در این زمینه وارد میدان شوند جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالا را بگیرند.

سجادی تصریح کرد: صدا و سیما، مراکز فرهنگی و اقتصادی باید در سطح ملی با اتخاذ تدابیر راهبردی و کارشناسانه  فرهنگسازی درباره خرید کالای ایرانی را دنبال کنند، چرا که بسیاری از محصولات داخلی کیفیتی به مراتب بالاتر از نمونه خارجی خود دارند، اما مردم نسبت به این موضوع آگاهی چندانی ندارند.

 گفتنی است رهبر معظم انقلاب دراجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در اولین روز  فروردین ماه سال 97کالای ایرانی را از این جهت که «محصول نهایی برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و کار و ابتکار قشرهای مختلف مردم و مسئولان است»، با عظمت و مهم خواندند و افزودند: فعالان اقتصادی و تولیدگران با «سرمایه‌گذاری»، مسئولان با «برنامه‌ریزی»، جوانان با «دانش و طراحی» و کارگران با «کار و تلاش»، محصولی به جامعه ارائه می‌کنند که مردم نیز علاوه بر نقش‌آفرینی در تولید، باید با تعصب و غیرت و خرید و مصرف کالای ایرانی از محصول نهایی این زنجیره‌ی کار و تلاش حمایت کنند.

ایشان «بازاریابی صادراتی» را از دیگر راه‌های حمایت از کالای ایرانی برشمردند و با اشاره به وظایف سنگین وزارت خارجه، مسئولان بازرگانی و فعالان اقتصادی، افزودند: اگر بتوانیم ۲۰ درصد نیاز بازارهای ۱۵ همسایه‌ی ایران را با کالای مرغوب ایرانی تأمین کنیم، در ایجاد اشتغال و افزایش ثروت ملی گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

«اقدام دولت در مدیریت جدی واردات» -چه واردات دولتی و چه واردات بخش خصوصی- و «خودداری کامل از واردات اجناسی که در داخل تولید می‌شوند یا قابل تولید هستند» اولین تأکید رهبر انقلاب در این بحث بود.

ایشان تأثیر مخرب واردات بر تولید را کاملاً اساسی خواندند و افزودند: جنس خارجی مثل سیل وارد می‌شود و آن‌وقت از بیکاری هم انتقاد می‌کنیم!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مبارزه‌ی جدی با قاچاق» را دومین الزام جدی حمایت از کالای ایرانی دانستند و افزودند: مردم هم باید متعصبانه از خرید و مصرف جنس قاچاق خودداری کنند تا قاچاق برای کسی به‌صرفه نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار