رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

۳۵ درصد پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها قابل حل هستند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۳۵ درصد پرونده‌هایی که به دادگاه‌ها می‌آیدقابل حل هستند.

۳۵ درصد پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها قابل حل هستند  حجت الاسلام عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در حاشیه همایش استانی بزرگداشت قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: ۳۵ درصد پرونده ها‌ی ورودی به دادگاه‌ها قابل حل هستند، اما متاسفانه این حجم پرونده‌ها به دادگاه‌ها می‌آید و وقت قضات را بیهوده می‌گیرد.

حجت الاسلام عبدالهی ضمن ارائه گزارشی از پرونده‌های ورودی به دادگستری از بعضی از دستگاه‌ها انتقاد کرد و افزود: ورود قریب به ۱۶۰ هزار پرونده به دادگستری نشانه التزام نداشتن به قانون و مسئولیت پذیر نبودن است.

وی با بیان اینکه حفظ نظام اوجب واجبات است اضافه کرد: دستگاه قضا با هنجار شکنان، متخلفان و متعدیان به حقوق مردم برخورد قاطع خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از دستگاه‌ها خواست با اعتماد سازی مردم را به نظام امیدوارکنند.

نیاز به کمک دستگا‌های دولتی و فرهنگی دستگاه قضایی

سید علی آقازاده استانداری مرکزی هم در این همایش با اشاره به عملکرد قوه قضائیه و دادگستری استان و سازمان‌های تابعه گفت: جایگاه و شان دستگاه قضایی جایگاه ویژه‌ای است و دستگا‌های دولتی و فرهنگی می‌بایست برای کمک به دستگاه قضا و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تلاش کنند.

آقازاده افزود: دستگاه قضایی با کمک دیگر دستگاه‌ها می‌توانند در بحث قانون گرایی و مسئولیت اجتماعی عملکرد خوبی داشته باشد و باید با کار‌های فرهنگی و پیشگیری از قانون گریزی و هنجار شکنی کمک حال قضات محترم باشیم.

جلوگیری از جرم باید قبل از اقدام مجرمانه صورت گیرد

درودگر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی هم در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیری و فرهنگی گفت:برای جلوگیری از وقوع جرم باید از قبل اقدام مجرمانه عمل کنیم.

درودگر افزود: کار‌های فرهنگی، احقاق حق عامه مردم و کارگزاران، برگزاری کلاس‌های آموزشی و پاسخگویی مدیران به مردم از مهمترین عوامل پیشگیری از وقوع جرم است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: استانداری ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.