کلانتری مطرح کرد؛

همه موتورخانه‌های نهادهای دولتی در پایتخت ایراد دارند

مدیر کل محیط زیست استانداری تهران گفت: بررسی 72 موتورخانه نهادهای دولتی از سوی سازمان استاندارد در پایتخت نشان می‌دهد که همه این موتورخانه‌ها ایراد دارند.

همه موتورخانه‌های نهادهای دولتی در پایتخت ایراد دارندبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیومرث کلانتری مدیر کل محیط زیست استان تهران در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز سه دستور جلسه داشتیم. یکی از این دستور جلسات گزارشی مربوط به جایگزینی خودروهای تجاری جدید به جای خودروهای فرسوده در کلانشهر تهران بود.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته تصمیماتی در رابطه با جایگزینی خودروهای فرسوده از جمله کامیون، کامیونت، مینی‌بوس و اتوبوس در کلانشهر تهران اتخاذ شد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط از جمله شهرداری، سازمان معدن و تجارت، استانداردی و محیط زیست این تصمیمات انجام شود.

کلانتری گفت: از ابتدای مهر ماه سال 96 شهرداری تهران برای شناسایی و بارگذاری وضعیت کامیون‌ها و اتوبوس‌های آلاینده‌ای که در سطح شهر تهران تردد دارند و هیچ آمار و اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نیست سامانه‌ای را راه‌اندازی کرد.

وی ادامه داد: طرحی را نیز وزارت صنعت و معدن و تجارت برای جایگزینی خودروهای فرسوده در استان تهران در دست اجرا دارد تا از این طریق بتوانیم کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و همچنین کامیونت‌های جدید را جایگزین خودروهای فرسوده و آلاینده در سطح شهر تهران کنیم.

مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: گزارشی از اقدامات کمیته مهار گرد و غبار داشتیم که در این کمیته حدود 39 پروژه مربوط به استان تهران که توسط دستگاه‌های ذی‌ربط باید اجرایی می‌شد، نهایی شده بودند که 3 پروژه اصلی با اولویت در این جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی موظف شد برای مهار و کنترل گرد و غبار که به صورت فرسایش بادی در سطح استان تهران اتفاق می‌افتد، طرح‌هایی را همچون ثبت و نهال‌کاری و در صورت نیاز برای مهار سریع از مالچ‌پاشی در برخی از نقاط استفاده کند.

کلانتری تصریح کرد:همچنین مقرر شد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان تهران، به صورت بهینه به کار گرفته شود. باید سنجش‌ها در بخش ذرات معلق با 2 ونیم میکرون تطهیر شود و اعتبار این سنجش‌ها به زودی تأمین خواهد شد.

وی افزود: پروژه سومی که در جلسه گذشته مطرح شد بحث آموزش، اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مشارکت مردم در موضوع کنترل آ‌لودگی و گرد و غبار بود که مقرر شد استانداری آن را مدیریت کند.

کلانتری در پایان اظهار کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط برای کنترل گرد و غبار در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم برای کمک به استانداری و سازمان محیط زیست اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت: بررسی 72 موتورخانه نهادهای دولتی از سوی سازمان استاندارد در پایتخت نشان می دهد تقریبا همه این موتورخانه ها از نظر فضا، مشعل و دیگ دچار مشکل و ایراد هستند.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار