رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران مطرح کرد؛

ارائه خدمات الکترونیکی به مردم مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های اجرایی است

ترکی گفت: یکی از وظایف مهم سازمان‌ها ارائه خدمات الکترونیک به مردم است.

مهمترین وظایف سازمان‌ها ارائه خدمات الکترونیکی به مردم استبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نعمت‌اله ترکی رئیس سازمان برنامه بودجه استان تهران در نشست کارگروه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران اظهار کرد: امروز اداره کل فناوری‌ها و ارتباطات استان تهران ملزم به ارائه گزارشی در زمینه موضوع دولت الکترونیک شد که این گزارش در این جلسه مطرح شد.بر اساس این گزارش یکی از وظایف سازمان‌ها ارائه خدمات الکترونیک است و درباره خدمات رسانی الکترونیک 25 دستگاه اجرایی تصمیماتی گرفته شد و این دستگاه‌ها موظف شدند که این خدمات را به صورت رسمی به مردم اعلام کنند.

وی افزود: کاهش تصدی‌گری در دولت الکترونیک را دنبال خواهیم کرد، چرا که خدمات به طور الکترونیک به مردم ارائه می‌شود و دیگر نیازی به حضور و مراجعه‌ مردم به دستگاه‌های اجرایی نیست.

ترکی گفت: نزدیک به 1400 دفتر پیشخوان خدمات در سطح تهران فعالیت می‌کنند. طبق قانون دولت موظف است سالانه 20 درصد از خدمات را در اختیار این دفاتر قرار دهند که خدمات از طریق پیشخوان دولت می‌تواند هم ارزان‌تر و هم سریعتر به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: تا سه روز آینده دستگاه‌های ذی‌ربط نمایندگان خود را برای آموزش‌های لازم در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی معرفی می‌کنند تا این افراد بتوانند همراه با برنامه ششم توسعه دولت الکترونیک در سطح تهران فعالیت کنند.

رئیس سازمان برنامه بودجه استان تهران تصریح کرد: برای سال 97 دستگاه‌ها زمانی بودجه را دریافت می‌کنند که عملکرد مثبتی داشته باشند. در گذشته بودجه در اختیار تمام دستگاه‌ها قرار می‌گرفت، اما بعد از انجام نظارت‌ها، مشخص می‌شد بودجه برای برنامه مصرف شده یا خیر؟

وی افزود: خدمات‌رسانی شفاف به شهروندان از جمله موضوعاتی است که در این جلسه مطرح شد. در این جلسه کلیات بحث بودجه بر اساس عملکرد دستگاه‌ها مطرح و مقرر شد دستگاه‌ها عملکرد یک هفته‌ای خود را گزارش دهند و سپس در جلسه روز شنبه عملکرد این دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا اعتبارات جاری و عمرانی برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار