معاون وزیر خارجه روسیه: حضور ایران در سوریه تنها در جهت مبارزه با تروریسم است

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه، حضور ایران را در سوریه محدود و تنها در جهت مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با تلویزیون رژیم صهیونیستی، حضور ایران در سوریه را محدود و تنها در راستای مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

بوگدانوف گفت: «همچنانکه می دانیم، نیروهای ایرانی حضوری در سرزمین های سوریه ندارند. تعدادی سرباز و مستشار وجود دارند؛ شمار آنها را دقیقا نمی دانم، اما فکر می کنم بسیار محدود هستند».

بوگدانوف همچنین تصریح کرد: «مهم آن است که سربازان و مستشاران ایرانی به سوری ها کمک می کنند و آنها به این دلیل در خاک سوریه حضور دارند که مقامات سوریه از آنها خواسته اند تا برای شرکت در مبارزه علیه تروریست ها مشارکت کنند. فکر می کنم منفعت اسرائیل نیز در این باشد که گروه های افراطی و تروریست آنجا مسلط نباشند».

وی همچنین اعلام کرد گروه های تروریستی فعال در سوریه، بخشی از تهدید جهانی به حساب می آید که تنها کشورهای منطقه را هدف قرار نمی دهد، بلکه تمام کشورهای جهان را هدف می‌گیرند.

این مقام روس افزود با وجود آنکه جنگ از هفت سال پیش در سوریه در جریان است، اما شماری از مشکلات به خصوص شکست در تحقق حل و فصل درگیری ها همچنان وجود دارد. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار