توافق آلمان با ۱۴ کشور اروپایی بر سر مسئله مهاجرت

گزارش‌ها حاکی است صدراعظم آلمان با ۱۴ کشور اروپایی درباره مسئله مهاجرت به توافق رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، اسپانیا، یونان و آلمان توافق همکاری سه‌جانبه‌ای را در بخش مهاجرت با یکدیگر به امضا رسانده اند. این توافقی مکمل توافق دیگری به شمار می‌رود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه درباره مسئله مهاجرت دست یافته اند.

یک خبرگزاری آلمانی روز شنبه اعلام کرد آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با 14 کشور اروپایی به توافق «بازگشت سریع» مهاجران دست یافته است. این کشورها شامل مجارستان، لهستان، جمهوری چک، بلژیک، دانمارک، استونی، فرانسه، فنلاند، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، هلند، پرتغال و سوئد هستند.

دولت اسپانیا در بیاینه‌ای اعلام کرد آلمان پناهجویانی را که نخستین بار از طریق اسپانیا وارد اتحادیه اروپا شده اند، به این کشور باز خواهد گرداند و هزینه آن را نیز پرداخت خواهد کرد.

اسپانیا همچنین اعلام کرد آنگلا مرکل در ملاقات خود با پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، و آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا درخواست برای حصول این توافق را مطرح کرده بود.

بر اساس این توافق، آلمان نیز اجازه خواهد داد خانواده‌های پناهجویان در این کشور به یکدیگر بپیوندند. به این ترتیب، 2900 پناهجو که اکنون در یونان زندگی می‌کنند، به خانواده‌های خود در آلمان خواهند پیوست.

با این حال، توافق گسترده‌تر اتحادیه اروپا که روز جمعه مطرح شد، در تلاش خواهد بود تا «حرکت‌های ثانویه» پناهجویان را به حداقل برساند. حرکت ثانویه به این معنی است که پناهجویانی که نامشان در یک کشور اروپایی ثبت شده است، به کشوری دیگر نقل مکان کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار