مدیریت مصرف تنها راه گذر از تنش آبی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: مدیریت و مصرف بهینه آب توسط مشترکان تنها راه گذر از تنش آبی است.

مدیریت مصرف تنها راه گذر از تنش آبی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود نصوری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزوذ: بوشهر جزو استان‌هایی است که تحت تاثیر تنش آبی قرار دارد و این مشکل در روستا‌ها به دلیل پراکندگی چندین برابر شهر‌های استان است.

وی بیان کرد: استان بوشهر به عنوان وارد کننده آب از دیگر استان‌ها تحت تاثیر خشکسالی و تنش آبی در استان‌های همجوار قرار گرفته است.

نصوری اظهار داشت: هم اکنون متوسط آبی که باید در اختیار هر فرد در روستا‌های استان قرار گیرد ۱۴۰ لیتر در شبانه روز است، ولی با این وجود در برخی از روستا‌ها این میزان به ۲۳۰ تا ۲۵۰ لیتر در روز رسیده است.

وی بیان کرد: تنگ ارم و بوشکان در دشتستان، روستا‌های نوار ساحلی و بخش مرکزی از پرتنش‌ترین مناطق این استان در ارتباط با آب هستند.

نصوری افزود: در این ارتباط در دشتستان حفر چاه و در روستا‌های انتهایی تنگستان از طریق شهرستان دشتی و فعال کردن ظرفیت آبرسانی در روستا‌ها با تقویت آب انبار‌ها از جمله تدابیر اندیشیده شده برای تامین آب این دو شهرستان است.

وی ادامه داد: شهرستان تنگستان، چون هیچ منابع آبی در محدوده خود ندارد برنامه‌ریزی بیشتر با تمرکز روی مدیریت مصرف است.

نصوری گفت: در این ارتباط آب باغ ویلا‌هایی که در مسیر تنگستان بود قطع شده و منابع آبی جایگزین دیگری به مالکان باغ ویلا‌ها پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ظرفیت آبرسانی سیار در روستا‌ها فعال و مجوز خریداری آب شیرین‌کن‌های کوچک را دریافت کردیم.

نصوری افزود: برنامه ریزی برای احداث ایجاد آب شیرین کن‌های کوچک برای جزیره شیف و روستا‌های هلیله و بندرگاه از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای تامین آب موردنیاز این روستا‌ها است.

انتهای پیام/م

مدیریت و مصرف بهینه آب توسط مشترکان تنها راه گذر از تنش آبی است

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.