چه کار کنیم تا در تابستان دچار قطعی برق نشویم؟

با ثبت رکورد جدید در مصرف برق سال ۹۷، حرکت در محدوده قرمز پیک برق ادامه یافته و این سطح مصرف، خطر بروز خاموشی‌های گسترده را بیش از پیش گوشزد می‌کند.

خطر بروز خاموشی‌های در تابستان/ چه کنیم دچار قطعی برق نشویم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته در ساعت ۱۶ و ۳۳ دقیقه، مصرف لحظه‌ای برق کشور به ۵۴ هزار و ۵۰۲ مگاوات رسید.

این رقم بیشترین مقدار ثبت شده در سال جاری بابت مصرف لحظه‌ای برق در کشور است. پیش از این، بیشترین میزان مصرف مربوط به ساعت ۱۶ و ۲۳ دقیقه روز ششم تیرماه سال جاری بود که میزان مصرف لحظه‌ای برق ۵۴ هزار و ۴۵۵ مگاوات به ثبت رسیده بود.

با ثبت رکورد جدید در مصرف برق سال ۹۷، حرکت در محدوده قرمز پیک برق ادامه یافته و در حالی که بروز خاموشی‌های پراکنده از ۱۰ دقیقه تا چند ساعت در نقاط مختلف کشور گزارش می‌شود، این سطح مصرف، خطر بروز خاموشی‌های گسترده را در صورت افزایش میزان مصرف برق بیش از پیش گوشزد می‌کند.بی شک اگر مردم میزان مصرف برق در ساعات پیک را کاهش ندهند، امسال خاموشی‌های گسترده‌ای در پیش خواهیم داشت.

* افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در پیش است

شرکت توانیر در این خصوص اعلام کرد: با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم درکشور، مصرف برق به صورت چشم‌گیر و کم سابقه طی روز‌های اخیر افزایش یافته است.

همچنین سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که روند افزایش دمای هوا تا اواسط هفته جاری در کل کشور ادامه داشته باشد. دمای هوا در تهران به طور میانگین بین ۳ تا ۵ درجه افزایش خواهد یافت. بر این اساس، رشد مصرف برق که در پیک روزانه بیشتر ناشی از مصرف وسایل سرمایشی است، با توجه به افزایش دما پیش بینی می‌شود.

شرکت توانیر با صدور اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد: "بر اساس پیش بینی‌ها روند افزایش دمای هوا در هفته جاری، کل کشور را به صورت وسیع دربرخواهد گرفت. بی‌تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم. ا

از این رو از آحاد مردم عزیز کشور در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع‌های تولیدی و صنعتی و کشاورزان تقاضا دارد تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) به میزان تنها ۱۰ درصد، کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری نمایند.


بیشتر بخوانید:تعرفه‌های جدید برق برای پرمصرف‌ها/ اعمال خاموشی برای مشترکان پرمصرف دولتی 


با انجام توصیه‌های ذیل، رسیدن به کاهش ۱۰ درصدی به سادگی قابل دستیابی است:

*راهکار‌های ساده برای کاهش مصرف برق (راهکار‌هایی برای جلوگیری از قطع برق)

 درساعت‌های اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان در کولر‌های آبی از دور کند استفاده نمائیم.در صورت استفاده از کولر‌های گازی، ترموستات را بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنیم.

 هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت‌های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان استفاده نکنیم.

 استفاده از وسایل برقی یادشده را به روز‌های تعطیل یا ساعت‌های غیرپیک منتقل کنیم. خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

خطر خاموشی در تابستان  افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار