پایان خوش برای کاراته آسیا و ایران

بیشترین سهمیه المپیک ۲۱۰۸ جوانان به ژاپن و ایران رسید

مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۸ جوانان پس از برگزاری در بلغارستان و کرواسی، با سرافرازی کاراته آسیا و ایران به اتمام رسید.

بیشترین سهمیه المپیک ۲۱۰۸ جوانان به ژاپن و ایران رسیدبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از فدراسیون کاراته، فدراسیون جهانی پس از برگزاری آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک جوانان در کرواسی، در گزارشی به ۳۶ سهمیه‌ای که در مسابقات گزینشی و لحاظ شدن رقابت‌های قاره‌ای در سال ۲۰۱۸ بین ۲۴ کشور توزیع شد، اشاره کرد و نوشت: ژاپن با کسب هر شش سهمیه در دو بخش پسران و دختران تنها کشوری است که با ترکیب کامل به بوینس آیرس می‌رود. البته این تنها پایان موفقیت آمیز کاراته آسیا نبود، چرا که ایران نیز با چهار سهمیه (دو سهمیه در دختران و دو سهمیه در پسران) دومین کشور پس از ژاپن است که بیشترین کاراته کا را با خود به آمریکای جنوبی می‌برد.


بر اساس این گزارش، بعد از دو کشور آسیایی ژاپن و ایران، چهار کشور انگلیس، مراکش، روسیه و ترکیه با کسب دو سهمیه موفق‌تر از ۱۸ کشوری بودند که با تک سهمیه خود تاتامی المپیک ۲۰۱۸ جوانان را تجربه می‌کنند.


از قاره اروپا کشور‌های صربستان، مجارستان، بلژیک، اوکراین، نروژ، پرتغال، دانمارک، یونان، مقدونیه، ایتالیا و اسکواکی؛ از قاره آسیا کشور‌های ازبکستان، قزاقستان، تایلند، اردن، عربستان؛ از قاره افریقا کشور مصر و از قاره آمریکای جنوبی کشور گواتمالا هر کدام با یک ورزشکار راهی بوینس آیرس می‌شوند.

این ۲۴ کشور به مراه آرژانتین میزبان که چهار سهمیه دارد، کشور‌های حاضر در اولین دوره مسابقات کاراته در المپیک جوانان خواهند بود، ضمن اینکه باید صبر کرد و دید فدراسیون جهانی کاراته هشت سهمیه باقی مانده را چگونه بین قهرمانان و برترین‌های قاره‌ها که در جمع ۳۶ قهرمان مسابقات گزینشی قرار نگرفته اند، توزیع می‌کند. باید امیدوار باشیم نگین آلتونی که در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ در اوکیناوا ژاپن به مقام قهرمانی دست یافت و در در روز اول مسابقات گزینشی در کرواسی به مقام سوم وزن مثبت ۵۹ کیلو گرم دست یافت و ابوالفضل میرزایی که در آسیای ۲۰۱۸ ژاپن به مقام نایب قهرمانی وزن ۶۸- کیلوگرم رسید، از شانس خوبی برای قرار گرفتن در لیست نهایی فدراسیون جهانی برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید:

صعود ملی پوشان کاراته به المپیک جوانان با کسب ۲ طلا و ۲ نقره

حضور مبینا حیدری در المپیک جوانان قطعی شد/ ۵ کاراته کای ایران در انتظار سهمیه

انتهای پیام/

ایران دومین کشور آسیا در کسب سهمیه المپیک جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار