نامه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا به IWF برای افزایش سهمیه المپیک ایران

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری از ارسال نامه اعضای هیئت اجرایی کنفدراسیون آسیا به تاماش آیان برای افزایش تعداد سهمیه های المپیک کشورهای ایران، قزاقستان، چین ازبکستان، تایلند خبر داد.

حسین رضا زاده در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جلسه هیئت رئیسه فدراسیون وزنه برداری آسیا گفت:نشست هیئت رئیسه فدراسیون وزنه برداری آسیا با حضور اعضای این کنفدراسیون در دوحه قطر برگزار شد و در این جلسه درباره بازی های آسیایی جاکارتا ،میزبانی نوجوانان و جوانان آسیا و همچنین بزرگسالان آسیا تصمیم گیری شد. از همه مهم تر اعضا هیأت اجرایی کنفدراسیون آسیا در نامه ای از تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی درخواست کردند تا تعداد سهمیه های المپیک کشورهایی را که تعداد دوپینگ آنها از المپیک 2008 تا 2020، 10نمونه است و کشورهای قدرتمندی چون ایران، قزاقستان، چین ازبکستان، تایلند را افزایش دهد. در این نامه در خواست داده شده در صورت امکان تعداد سهمیه های آنها بین 3 تا 4 نفر (در بخش مردان و زنان) افزایش یابد.

او افزود: در همین راستا ما یک درخواستی به رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری دادیم و قرار شد در جلسه ای که هیأت اجرایی فدراسیون جهانی در حاشیه مسابقات قهرمانی جوانان جهان ازبکستان دارند، در مورد درخواست کنفدراسیون آسیا تصمیم گیری کنند. اگر چنانچه این پیشنهاد مورد موافقت قرار نگرفت، در ترکمنستان و در حاشیه مسابقات بزرگسالان قهرمانی جهان مورد بررسی دوباره قرار گیرد.

رضا زاده در مورد اینکه چقدر افزایش سهمیه می تواند در المپیک توکیو به ما کمک کند، تصریح کرد: اتفاقا محمد جلود دبیر کل فدراسیون جهانی هم نظر مثبتی در این رابطه داشت و اگر این اتفاق بیفتد بی شک یک پوئن مثبت برای وزنه برداری ما محسوب خواهد شد.امیدوارم اتفاقی رخ بدهد تا سمهیه ما برای المپیک توکیو افزایش یابد.

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری در مورد اینکه آیا می توان امیدوار بود سمیه بانوان در المپیک توکیو به آقایان تعلق بگیرد،گفت:نه امکان چنین چیزی وجود نداردچرا که از لحاظ قانونی درست نیست. در ضمن به رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی ۲۰۱۸ رضازاده هم که ماه آینده برگزار می شود دعوت شده ام و حتی آی دی کارت هم برای حضورم صادر شده است.چرا که قرار است جلسه هیئت اجرایی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا ۱۹ آگوست جلسه ای با حضور اعضایش تشکیل دهد. از آنجا که تاماش آیان هم در بازی های آسیایی حضور دارد، می خواهیم در این نشست از فرصت استفاده کنیم و پیگیر نتیجه درخواستمان از فدراسیون جهانی باشیم.

بیشتر بخوانید:

جلسه هیئت رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا با حضور رضازاده برگزار شد

رضازاده:به نفع ما است که سهمیه وزنه برداری بانوان به مردان تعلق بگیرد

انتهای پیام/

رضازاده در بازی های آسیایی جاکارتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار