رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برداشت گندم در شهرستان های بیله سوار،پارس آباد و گرمی به اتمام رسیده و تا کنون 260 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

خلیل نیکشاد ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اتمام برداشت گندم در منطقه مغان افزود: برداشت گندم در شهرستان های بیله سوار،پارس آباد و گرمی به اتمام رسیده و تا کنون 260 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی گفت: پیش بینی شده میزان خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان در استان به 420 هزار تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز برداشت گندم در مشگین شهر خبر داد و گفت: برداشت گندم در این شهرستان شروع شده و در شهر ستان های اردبیل ،خلخال ،نیر و نمین تا 15 روز آینده آغاز می شود.

نیکشاد میزان کاهش محصول گندم استان در سالجاری را حدود 100 هزار تن اعلام کرد و دلیل اصلی آن را کمبود بارندگی ها دانست.

وی افزود: هم اکنون کمباین‌های مورد نیاز برداشت در استان فعال هستند و کارشناسان زراعت و ترویج نیز نظارت مستقیم بر عملیات برداشت را انجام می‌دهند تا حداقل میزان ریزش در هنگام برداشت غلات صورت بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ناوگان برداشت غلات استان یکی از مجهزترین ناوگان‌های کشوری محسوب می‌شود و همین امر سبب شده است که هیچ گونه مشکلی در برداشت غلات توسط کمباین‌های با معاینه فنی و استاندارد پیش نیاید.

نیکشاد درباره پرداخت به موقع بهای گندم های خریداری شده افزود:50 درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در کمترین زمان ممکن به آنها پرداخت شده است .
وی اظهار کرد: هیچ مشکلی در پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان وجود ندارد و به صورت منظم با خرید گندم بهای آن به موقع به گندمکاران پرداخت می شود.

انتهای پیام/ع

برداشت گندم در استان اردبیل

 

برچسب ها: گندم ، غلات ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.