فعال سازی جاده گناوه به میشان اعتبار می‌خواهد

فرماندار گناوه گفت: به منظور ازسرگیری و شتاب بخشیدن عملیات اجرای جاده گناوه بوشهر به میشان استان فارس، همکاری مسئولان ۲ استان و تخصیص اعتبار لازم از وزارت راه و شهرسازی است.

فعال سازی جاده گناوه به میشان اعتبار می‌خواهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سیدعلی پاک نژاد گفت:به منظور آخرین وضعیت پیشرفت این طرح در هفته گذشته به همراه فرماندار ممسنی فارس بازدیدی انجام و مشکلات و موانع پیش روی آن بررسی شد.

وی اظهارداشت: دولت تدبیر و امید در زمینه راه‌های ارتباطی شهرستان گناوه که از مطالبات بحق مردم است طرح‌ها و اقداماتی مهم انجام داده است.

پاک نژاد اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم راهسازی دراین منطقه جاده گناوه به میشان که از مسیر‌های قدیمی و محل تردد و داد و ستد مردم این دیار بوده از اهمیت دو چندانی برخوردار است و با تکمیل آن مسافت سه استان مجاور (فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر) کمتر و نقشی چشمگیر در کاهش بار ترافیکی راه‌های جنوب کشور دارد.

فرماندار گناوه با بیان اینکه نقدینگی و دسترسی نداشتن به مصالح موردنیاز در این منطقه از عمده مشکلات این طرح است، گفت: میزان اعتبار تخصیصی امسال به این طرح اندک است و باید اعتبار لازم از محل بودجه ملی تامین تا شتاب و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای یابد.

وی افزود: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در بحث مصالح ساختمانی فقیر است و از شهرستان دشتستان برای طرح‌های راه سازی استفاده می‌کند، انتظار می‌رود با مساعدت فرماندار ممسنی، زمینه لازم برای تامین مصالح فراهم شود.

پاک نژاد بیان کرد: فرماندار ممسنی در بازدید از این طرح به منظور فعال کردن آن پیشنهاد برگزاری یک نشست با مسئولان استان‌های فارس و بوشهر، نمایندگان سه شهرستان و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به میزبانی آن شهرستان ممسنی را مطرح کرد تا راهکار‌های لازم در این زمینه ارایه و عملی شود.

فرماندار گناوه گفت: امیدواریم با هماهنگی و همدلی و تلاش مسئولان و نمایندگان مجلس در اسرع وقت این طرح به اتمام برسد تا شیرینی آن برای مردم منطقه ماندگار بماند.

جاده گناوه به میشان از مصوبه‌های سفر دولت دهم به استان بوشهر است که درسال ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز و پس از مدتی تعطیل شد و سپس در دولت دوازدهم فعال و بتازگی متوقف شده است.

طول این راه که ابتدای آن شهر گناوه و انتهای آن به میشان شهرستان ممسنی استان فارس متصل می‌شود، حدود ۱۷۰ کیلومتراست که ۵۵ کیلومتر آن در حوزه عملیاتی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر و مابقی درحوزه استان فارس است.

این محور چهارمین راه ارتباطی استان بوشهر به فارس است که با تکمیل آن فاصله مناطق شمالی این استان به فارس ۱۰۰ کیلومتر کمتر می‌شود.

انتهای پیام/م

شتاب بخشیدن عملیات اجرای جاده گناوه بوشهر به میشان

برچسب ها: وضعیت راه ها ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.