رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی خبر داد؛

وجود ۱۸۰ هزار نجات غریق در کشور

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور از وجود ۱۸۰ هزار نجات غریق در کشور خبر داد.

وجود ۱۸۰ هزار نجات غریق در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نوری، رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در مجمع انتخابات هیئت نجات غریق و غواصی استان همدان با بیان اینکه۱۸۰ هزار نجات غریق در کشور وجود دارد گفت: در چشم انداز فدراسیون باید یک درصد از جمعیت کشور با فنون نجات غریق آشنا شوند.

وی با اشاره به تقویم ورزشی ومسابقات برون مرزی و بین المللی این فدراسیون گفت: برای نخستن بار ۲۴ تیرماه ۲ نفر از تیم ملی به مسابقات جهانی غواصی در کشور صربستان اعزام خواهند شد.

نوری با اشاره به ضرورت بروز رسانی و بازآموزی مدرسان آب درمانی گفت: آئین نامه آن نوشته شده و دوره های آن از ۸ ساعت به ۳۲ ساعت افزایش یافته است.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: در این زمینه کشور به ۶ منطقه تقسیم شده و از هر منطقه ۸ نفر از بهترین مدرسان به تهران دعوت می شوند و دوره بازآموزی مدرسان آب درمانی از هفته آینده آغاز می شود .

نوری با اشاره به فصل تابستان و ضرورت نظارت بر مکان های شنای مردم از اجرای طرح ساماندهی و شناسایی منجیان داوطلب خبر داد وگفت: مناطق پرخطر برای شنا شناسایی می شود و درکنار این مکانها استخرهای طبیعی ایجاد و منجیان داوطلب در استخرهای طبیعی بکارگیری می شود.

وی درباره نحوه بکارگیری منجیان داوطلب گفت: پس از ایجاد سامانه فراخوان داده می شود وعلاقمندان می توانند در این سامانه برای منجی داوطلب ثبت نام کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان هم در این نشست با بیان اینکه با مشارکت بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی زیرساخت های ورزش های آبی استان به صورت مناسب فراهم شده است گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ منجی غریق ۱ و۲ در استان وجود دارد و با راه اندازی مدارس نجات غریق ۵۰۰ نوجوان بین ۱۲ تا ۱۱۶ سال در این مدارس آموزش می بینند.

منعم با بیان اینکه ۲۶ درصد جمعیت استان در زمینه های ورزشی فعالیت می کنند خاطرنشان کرد: در عرصه کسب عنوانهای فراملی و بین المللی رشد ۱۲۰ درصدی و در زمینه کسب سهمیه المپیک بازیهای آسیایی با ۱۹ سهمیه رشد ۳۰۰ درصدی داشتیم.

گفتنی است در این نشست، اعضای مجمع انتخابات هیئت نجات غریق و غواصی استان با رای حداکثری آقای سوریان را برای ۴ سال دیگر به عنوان رییس این هیئت انتخاب کرد.

انتهای پیام/ د

معارفه رییس هیئت نجات غریق و غواصی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.