ادامه بگومگوهای سران آمریکا و اروپا

ترامپ: تجارت با اتحادیه اروپا به همان بدی تجارت با چین است فقط در سطحی کوچکتر

رئیس‌جمهور آمریکا تجارت کشورش با اتحادیه اروپا را به همان بدی و ناعادلانه بودن روابط تجاری با چین توصیف کرد.

انتقاد ترامپ از کشورهای اتحادیه اروپابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز تجارت کشورش با اتحادیه اروپا را به همان بدی و ناعادلانه بودن روابط تجاری با چین توصیف کرد.

ترامپ گفت چگونه واشنگتن برای محافظت از شرکای اروپایی کوچک خود هزینه می‌کند و آنها در تلافی اقدامات وحشتناکی را انجام می‌دهند.

رئیس جمهور آمریکا به فاکس نیوز اعلام کرد: اتحادیه اروپا احتمالا به همان بدی چین باشد فقط در سطحی کوچکتر. ترامپ تاکید کرد رفتارهای آنها (کشورهای اتحادیه اروپا) در مقابل آمریکا وحشتناک است.

ترامپ در ادامه افزود: آنها سال گذشته 151 میلیارد دلار مازاد تجاری ایجاد کردند. ما برای ناتو با کسری بودجه مواجه بودیم. مهمتر از آن ما هزینه‌های مالی برای ناتو صرف کردیم تا از آنها محافظت کنیم.

بنا به گزارش راشاتودی آمریکا سال گذشته کسری تجاری 101 میلیارد دلاری با اتحادیه اروپا داشته است. در مقایسه، شکاف تجاری آمریکا با چین در مجموع 336 میلیارد دلار برآورد شد.

رئیس جمهور آمریکا در اقدام براساس «سیاست اول آمریکا» تعرفه‌های سنگینی را بر فولاد وآلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا و نیز کشورهای دیگر از جمله چین و کانادا وضع کرد. اقدامات تعرفه‌ای ترامپ نارضایتی و خشم متحدان آمریکا را به دنبال داشت و مذاکرات آنها برای مستثنی کردن این کشورها از سیاست تعرفه‌ای جدید ناموفق بود و باعث در پیش گرفتن اقدامات تلافی‌جویانه از سوی این کشورها شد.

به دنبال اعلام تعرفه گمرکی بر کالاهای تولید آمریکا به ارزش 2.8 میلیارد پوند از جمله کالاهایی مانند موتورسیکلت و آبمیوه،  ترامپ برای هدف قرار دادن بخش خودروسازی اروپا را در دور بعدی جنگ تجاری  خود اعلام آمادگی کرد.

راشاتودی به نقل از فاکس نیوز گزارش داد ترامپ در این گفتگو اعلام کرد: نگاهی به وضعیت خودرو کنید. آنها مرسدس بنز خود را به آمریکا صادر می‌کنند اما ما نمی‌توانیم خودروهای خود را به اروپا بفرستیم. نگاه کنید آنها با کشاورزان ما چه برخوردی دارند؟ آنها محصولات کشاورزی ما را نمی‌خواهند.  آنها کشاورزان خود را دارند بنابراین می‌خواهند از آنها حمایت کنند. اما ما از کشاورزان خود حمایت نمی‌کنیم در حالیکه آنها همین کار را انجام می‌دهند.

همزمان رئیس جمهور میلیاردر آمریکا ادعا کرد که او عمیقا عاشق اتحادیه اروپا است و در تلاش بود تا مجری برنامه فاکس نیوز را متقاعد کند که والدین او هر دو از برّ قدیم (منظور مناطق پیش از کشف آمریکا و اقیانوسیه) بودند. ترامپ در ادامه این گفتگو افزود: من سالهای سال در اروپا بودم و این بدان معناست که والدین من در اروپا به دنیا آمده‌اند. من عاشق این کشورها، آلمان، اسکاتلند هستم.

رئیس جمهور آمریکا مجددا تاکید کرد خواهیم دید که پس از برکسیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، چه اتفاقاتی خواهد افتاد. با این حال آنها با ما بسیار بد رفتار می‌کنند آنها رفتاری بسیار ناعادلانه با ما دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار