نشریه اکسپرس بررسی کرد؛

آیا رابطه ویژه آمریکا و انگلیس رو به پایان است؟

پایگاه اینترنتی نشریه اکسپرس در گزارشی به بررسی مخالفت ترزا می‌ با افزایش بودجه نظامی انگلیس به درخواست آمریکا پرداخت.

آیا رابطه ویژه آمریکا و انگلیس رو به پایان است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه اکسپرس در گزارشی تحت عنوان «مخالفت ترزا می با افزایش بودجه نظامی؛ آیا رابطه ویژه آمریکا-انگلیس رو به پایان است؟» نوشت: جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا حدود دو هفته پیش در نامه ای خطاب به گاوین ویلیامسون همتای انگلیسی خود بر ضرورت اقدام فوری ترزا می مبنی بر افزایش بودجه نظامی انگلیس به منظور مقابله با شرایط متلاطم جهان امروز تاکید کرد.

در نامه متیس در این باره آمده است: من نگران آن هستم که توانایی شما در تداوم تامین این بودجه مهم نظامی که پایه و اساس موفقیت های دیپلماتیک به شمار می رود رو به کاهش باشد.

وی افزود کشوری مانند انگلیس با منافع و تعهدات این‌چنینی در سراسر جهان، مستلزم بهره مندی از سطحی از هزینه های دفاعی فراتر از انتظارات در مقایسه با متحدانی است که تنها به منافع منطقه ای فکر می کنند. چرا که در غیاب یک نیروی مسلح قدرتمند صلح و ثبات جهانی در معرض مخاطرات بیشتر قرار خواهد داشت.

متیس در این نامه ضمن اشاره به روابط ویژه میان آمریکا و انگلیس گفت در صورت خودداری لندن از افزایش بودجه نظامی روابط دو کشور لطمه خواهد خورد و آمریکا چاره ای نخواهد داشت جز اینکه به فرانسه به عنوان متحد نزدیک واشنگتن رو کند.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال خاطر نشان کرد این به نفع دو کشور است که انگلیس همچنان شریک ترجیحی آمریکا باقی بماند و اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علاقمند است تا در جریان نشست آتی سران ناتو جزییات بیشتری درباره افزایش هزینه های نظامی انگلیس بشنود. نشست سران ناتو قرار است طی روزهای 11 و 12 ژوییه در بروکسل برگزار شود.

گاوین ویلیامسون و برخی ژنرال های انگلیسی پیشتر از ترزا می خواسته بودند تا بودجه نظامی کشور را سالانه تا 2/5 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد ولی ترزا می و فیلیپ هاموند از این کار خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ تير ۱۳۹۷
مرگبر انگلیس وامریکا
آخرین اخبار