شهردار تهران مطرح کرد؛

شهرداری بنایی بر واردات واگن از خارج ندارد

افشانی گفت: هیچ برنامه‌ای برای واردات واگن از خارج نداریم، چراکه شرکت واگن سازی پارس تهران با همکاری یک شرکت چینی واگن‌های لازم را تأمین می‌کند.

شهرداری بنایی بر واردات واگن از خارج نداردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی شهردار تهران در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری که امروز(دوشنبه) انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که پیش از پذیرش مسئولیت مطرح کردم، بحث شهر هوشمند بود که یکی از لازمه‌های آن استفاده از دانش و تکنولوژی روز است و خوشبختانه با توجه به تجربه موفق معاونت علمی ریاست جمهوری برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محصول از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی جلسه‌ای با آقای ستاری داشتیم و قرار شد به صورت مشترک در سطح تهران و محلات کمتر برخوردار امکاناتی مانند سوله و زمین را فراهم کنیم و ساختمان‌های قدیمی را مقاوم کنیم و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.

شهردار تهران با اشاره به محلی که از آن بازدید کرد، گفت: این ساختمان در گذشته محل تولید الکترود بوده است و امروز محلی برای فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

وی تصریح کرد: این کار چند حسن دارد که اولین آن این است که جوانانی که سرمایه‌های اصلی کشور هستند، ماندگار خواهند شد و با توجه به اینکه می‌توانند از دانش‌ خود استفاده کنند، در کشور می‌مانند و چون افراد با استعدادی هستند، موجب توسعه کشور خواهند شد.

افشانی صرفه جویی ارزی را دستاورد دیگر این اقدام برشمرد و تاکید کرد: این کار باعث صرفه جویی در واردات محصولات مورد نیاز می‌شود و جوانان ما می‌توانند آنچه را که نیاز داریم، در داخل تولید کنند.

افشانی در ادامه به شایعات مطروحه در خصوص خرید واگن از کشور چین واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه بعضی از اصحاب رسانه جملاتی را نمی‌فهمند و یا به عمد آن را جا به جا می‌کنند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما خرید واگن نداریم، بلکه یک کارخانه چینی با کارخانه پارس تهران شریک است و این کارخانه پارس همان کارخانه‌ای است که واگن‌های فعلی تهران را تامین کرده است.

وی افزود: وقتی که من در سازمان شهرداری‌ها بودم، مناقصه برگزار شد و ۱۲ شرکت در مناقصه شرکت کردند و در نهایت ۳ شرکت که دو مورد آن اروپایی بودند و یک مورد هم شرکت چینی بود، قیمت دادند و اروپایی‌ها قیمت ندادند و تنها یک شرکت برنده شد که آن هم شرکت مشترک ایران و چینی است که اکنون اینجا هست و تفاوت آن با قبل این است که در گذشته ۲۵ درصد واگن‌ها در داخل ساخته می‌شدند و در این قرارداد حدود 50 درصد ساخت واگن‌ها در داخل صورت می‌گیرد و وارداتی در کار نیست.

شهردار تهران تصریح کرد: آن چه که در سایت‌ها تحت عنوان واردات زائد مطرح شده، دروغ‌هایی است که با هدفی خاص مطرح شده و این‌ها کسانی هستند که زیان دیده‌اند و می‌خواستند که واردات انجام شود و چون دیدند نمی‌توانند وارد کنند، این دروغ‌ها را مطرح کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار