نقش آموزشهای فنی و حرفه‌ای در برگرداندن معتادان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: نقش آموزشهای فنی و حرفه‌ای در برگرداندن معتادان بهبود یافته به آغوش خانواده و امید به آینده انکارناپذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: یک بخش از جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای قشر آسیب دیده اجتماعی است که هم برای ارتقاء مهارت و هم آموزش مهارت به آن‌ها اقداماتی صورت گرفته است.

وی گفت :برخی از آموزش‌های مهارتی خرد را می‌توان در کمپ‌های ترک اعتیاد به بیماران آموزش داد و برخی دیگر از آموزش‌ها نیاز به حضور در کارگاه‌های آموزشی دارد که بهبود یافتگان می‌توانند در این کارگاه‌ها حضور پیدا کنند و آموزش‌های لازم را ببینند.

محمدی افزود: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه های مختلف می گردد.

وی با اشاره به آمادگی این اداره کل در همکاری برای توانمندسازی قشر آسیب دیده اجتماعی تصریح کرد: آموزش این افراد با توجه به ظرفیت‌های بومی و استانی در نظر گرفته می‌شود.

وی یکی از مهمترین راهبردهای صیانت از بهبود یافتگان را ترویج وگسترش آموزشهای فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: این امر با استفاده از آموزشهای مهارتی در راستای کاهش و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی در حوزه مواد مخدر انجام می شود.

محمدی گفت: ارتقای سطح آموزشهای مهارتی برای بهبودیافتگان مواد مخدر، ضریب صیانت از بهبود یافتگان را افزایش می هد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

ارتقای سطح آموزشهای مهارتی برای بهبودیافتگان مواد مخدر

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار