بر اثر غرق شدن قایق حامل مهاجران اندونزیایی در آب‌های نزدیک مالزی، یک نفر جان خود را از دست داد و ۱۸ تن دیگر نیز ناپدید شدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات مالزی روز دوشنبه اعلام کردند، پس از آنکه یک قایق حامل ده‌ها تن از مهاجران غیرقانونی اندونزیایی در دریای چین جنوبی و در نزدیکی سواحل مالزی غرق شد، یک نفر جان باخت و از سرنوشت ۱۸ نفر دیگر خبری در دست نیست.

 این قایق در حال انتقال ۴۴ نفر بود که یکشنبه شب در آب‌های ایالت جوهور در جنوب مالزی غرق شد. این قایق از جزیره باتام در اندونزی عازم مالزی بود که این حادثه اتفاق افتاد. یک منبع ارشد گارد ساحلی مالزی گفت: در این حادثه یک زن غرق شد و ۲۵ نفر دیگر از مرگ حتمی نجات یافتند.

او در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت:'' در این حادثه ۱۸ نفر ناپدید شدند که ما در حال انجام عملیات امدادی برای نجات این افراد هستیم.''

گارد ساحلی مالزی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد حدود یکصد و ۵۰ افسر پلیس از ادارات مختلف دولتی با هفت قایق، کشتی و بالگرد در حال جستجو برای یافتن افراد ناپدید شده هستند.

مهاجران غیرقانونی اندونزیایی اغلب به منظور یافتن کار‌های ساختمانی و کشاورزی در مالزی از قایق‌های کوچک برای این سفر خطرناک استفاده می‌کنند.  

در ژانویه سال گذشته میلادی، بر اثر شکسته شدن قایق مهاجران اندونزیایی در سواحل نزدیک به مالزی، بیش از ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار