رونمایی از دو عنوان کتاب در شیراز

کتاب‌های «یک آسمان چکاوک» و «دو شعر کوتاه اند بارانا و چکاوک» به قلم محمدرضا عسکری دبیر انجمن ادبی چکاوک در شیراز رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید علی اصغر محدث مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از رونمایی کتاب‌های «یک آسمان چکاوک» و «دو شعر کوتاه اند بارانا و چکاوک» به قلم محمدرضا عسکری (دبیر انجمن ادبی چکاوک) در شیراز در سالن غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد و گفت: کتاب یک آسمان چکاوک مجموعه ۱۳ قسمتی است که مهارت‌های زندگی در قالب داستان به کودک آموزش داده می‌شود.

وی افزود: کتاب یک آسمان چکاوک شامل ضرب المثل‌های رایج در کهن سرزمین هرابرجان در قالب داستانک) موش کوچولوی سر به هوا (گروه سنی ب. و ج) که در این داستان بصورت زیرکانه اشاره به نریختن بطری‌های پلاستیکی در طبیعت را دارد که هم زندگی جانوران را به خطر می‌اندازد و هم به طبیعت آسیب میرساند.

محدث ادامه داد: این کتاب حاوی مطالبی با عنوان چکامه، داستانک، عشق سپید (اشعار سپید صفورا) وآثار اعضا انجمن ادبی چکاوک شامل ۱۰۲ داستانک، شعر، متن ادبی، خاطره و دلنوشته از دانش آموزان کودک و نوجوان چهار ناحیه شیراز، شهر یزد، شهرستان مهریز، شهرستان خاتم، شهر مروست، دهستان هرابرجان و ۵۰ اثر از شاعران و نویسندگان بزرگسال عضو انجمن است.

وی اظهار کرد: بارانا به معنای «ای باران» نشان انسان‌های آزاده و مهربان است که، چون باران بر همگان می‌بارند که در این کار بارانا نامی است که محمدرضا عسکری برای مادرش در نظر گرفته است.

محدث بیان کرد: چکاوک پرنده‌ای کوچک است که بر روی زمین و لا به لای گندمزار‌ها آشیان دارد و زمان آواز خواندن اوج می‌گیرد و با توجه به جثه‌ی کوچکی که دارد نسبت به دیگر پرندگان در ارتفاع بالاتری پرواز می‌کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: خالق چکاوک محمدرضا عسکری آن را نماد انسان‌هایی از روستایی کوچک می‌داند و اندیشه‌های بزرگی در سر دارند و آوازشان به دوردست‌ها خواهد رسید.
انتهای پیام/ر

رونمایی از کتاب در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار