مبارزه با آفت ملخ در اراضی کشاورزی بجنورد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد پیش بینی کرد: انجام عملیات مبارزه با ملخ در بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی و مراتع شهرستان بجنورد انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ اسماعیل محمود آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد افزود: در حال حاضر عملیات مبارزه با ملخ در کانون‌های آلوده در سطح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اعم از کانون یابی ، محلول پاشی و طعمه پاشی بیشتر در مناطق کوه کمر ، حصار حسینی ، سیساب ، قره خانبندی ، مهنان و نوده چناران انجام شده است که عملیات کنترلی همچنان ادامه دارد.
وی افزود: بیشترین سطح آلوده مربوط به نوع ملخ شکم بادمجانی مراکشی ، بومی ، ایتالیایی و پلی سارکوس بوده که در صورت عدم مبارزه مناسب با این آفت سبب خسارت فراوان به محصولات کشاورزی می‌شود.
محمود آبادی گفت:  سموم مورد استفاده برای مبارزه با ملخ توسط کارشناسان حفظ نباتات ، کارشناسان شبکه مراقبت بخش خصوصی و دولتی و با همکاری دهیاری و شورا‌های روستا‌های تابعه شهرستان به صورت رایگان در مناطق آلوده به صورت طعمه پاشی سبوس همراه با سم مورد تایید حفظ نباتات و محلول پاشی استفاده شده است.
وی افزود: در سال زراعی جاری با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی ، این آفت در برخی مناطق به صورت فعال در آمده، گفت: با برنامه ریزی و تشکیل اکیپ‌های بازدید از کانون‌های ملخ با هدف پیش آگاهی ، تعیین تراکم و اتخاذ تدابیر لازم برای مبارزه با ملخ در اسرع وقت عملیات را آغاز نمود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد همچنین در ادامه افزود: با هماهنگی مدیریت حفظ نباتات قبل از انجام طعمه پاشی به منظور عدم چرای دام در مناطق طعمه پاشی شده با توزیع اطلاعیه‌ها و نصب پرچم در منطقه و روستا‌ها و معابر عمومی اطلاع رسانی انجام شد.
انتهای پیام / ب

مبارزه با آفت ملخ در سطح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.