کشف روشی جدید برای مقابله با سرطان مغز

نتایج یک مطالعه بالینی نشان می‌دهد درمان بیماران مبتلا به تومور مغزی با ویروس اصلاح شده ژنتیکی فلج اطفال می‌تواند نرخ بقاء ۳ ساله بیمار را تا ۲۱ درصد افزایش دهد.

مقابله با سرطان مغز با استفاده از درمان ویروس فلج اطفالبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمان های استاندارد موجود تنها می توانند جان ۴ درصد از بیماران مبتلا به "گلیوبلاستوما"، تومور بدخیم تاثیرگذار بر مغز یا نخاع، را نجات دهند.

«دارل بیگنر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه دوک کارولینای شمالی، در این باره می گوید: «گلیوبلاستوما علیرغم پیشرفت در زمینه جراحی و رادیوتراپی و همچنین شیمی درمانی، همچنان یک بیماری کُشنده و مهلک است.

بیگنر در ادامه می افزاید: «با وجود نرخ بالا بقاء در مرحله اولیه درمان ویروس فلج اطفال، ما ترغیب به ادامه مطالعات بیشتری شدیم.»

درمان ویروس فلج اطفال (پولیو ویروس) در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک درمان پیشرفته غیرمنتظره مورد تایید واقع شد.


بیشتر بخوانید: مهار کشنده‌ترین شکل سرطان مغز ممکن شد!


درمان ویروس فلج اطفال شامل نوع اصلاح ژنتیکی واکسن ویروس فلج اطفال است که به طورمستقیم از طریق یک کاتر جراحی به داخل تومور مغز تزریق شده، سلول های تومور را هدف قرار داده و موجب آغاز واکنش های ایمنی هدفمند می شود.

در فاز اول آزمایش که در سال ۲۰۱۲ اجرا شد، تیم تحقیق گروه کوچکی از بیماران را به مدت ۲۷.۶ ماه تحت نظر گرفت. محققان دریافتند برای تمامی بیماران ویروس فلج اطفال، میانگین مدت بقاء ۱۲.۵ ماه بود، در حالیکه این رقم برای گروه کنترل ۱۱.۳ ماه بود.

به گفته محققان، نرخ بقاء ۳ ساله برای گروه بیماران ویروس فلج اطفال ۲۱ درصد و برای گروه کنترل ۴ درصد بود.

منبع:مهر

انتهای پیام/

مقابله با سرطان مغز با استفاده از درمان ویروس فلج اطفال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار