معاون استاندار گلستان گفت: در آتش‌سوزی‌های روز‌های گذشته در جنگل‌های سوزنی‌برگ، ۴۰ هکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ غراوی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران در شهرستان کلاله اظهار داشت: حریق از صبح روز دوشنبه هفته جاری در اطراف روستای آقیاجی پیشکمر به جان جنگل‌های سوزنی‌برگ افتاد و با تلاش‌های خوب نیرو‌های مردمی، مدیریت بحران، و ۲ فروند هلی‌کوپتر آتش مهار شد.

وی افزود: ارزیابی اولیه، حریق در ۴۰ هکتار را نشان می‌دهد، که پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ هکتار از جنگل‌های دست کاشت، از بین رفته باشد. همه ادارات و نهاد‌ها باید مصوبات مدیریت بحران را به اجرا درآورند و اجرا نشدن به هیچ وجه قابل قبول نیست.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان از جهاد کشاورزی تقاضا کرد تا مجدانه پیگیر جلوگیری از آتش‌زدن بقایای محصول توسط کشاورزان شود و بر شرایط بیشتر نظارت کنند.

وی در ادامه خواستار تجهیز دهیاری‌ها به امکانات و آموزش به آنان شد و گفت: تلاش خواهیم کرد همه روستا‌های حاشیه جنگل (دهیاری‌ها) مجهز به ماشین آتش‌نشانی شوند.

محمد حمیدی فرماندار شهرستان کلاله هم با اشاره به عمق این حادثه اظهار داشت: آتش‌سوزی به صورت پراکنده در نقاط مختلف جنگل‌های بخش پیشکمر ایجاد شده بود که با تلاش شبانه‌روزی و حضور نیرو‌های مردمی و یگان‌های امداد جنگل، صبح روز دوشنبه آتش اطفاء شد.

رئیس مدیریت بحران کلاله با تقدیر از اعضای ستاد بحران، بخشداری پیشکمر، منابع طبیعی، شور‌ها و دهیاران و افراد بومی محلی، تصریح کرد: با توجه به مهار کامل آتش، نیرو‌های امداد در محل حادثه حضور دارند تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای با سرعت عمل وارد صحنه شوند.

فرماندار کلاله افزود: جهاد کشاورزی پیگیر باشد و عرصه کشاورزی داخل جنگل و اطراف جنگل شخم شود و مدیران تامین کننده نیاز‌های اولیه امکانات اعزامی به مناطق بحرانی باشند.

قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان هم در این جلسه با اعلام اطفای حریق جنگل‌های سوزنی برگ در شهرستان کلاله اظهار داشت: مردم بسیار خوب در اطفای حریق، با امکانات شخصی خود به کمک ما آمدند و شرایط منطقه به صورت خاص است که باید پشتیبانی‌ها را تقویت کرد تا در هنگام بحران سرعت کار بیشتر شود.

جمالی سرپرست مدیریت بحران گلستان هم در این جلسه گفت: مدیران در هنگام بحران تا هنگام تحویل امکانات و ورود به کار پیگیر باشند و سرعت بیشتر در عملیات مقابله با بحران الزامی است.

انتهای پیام/پ

 

آتش سوزی در جنگل های گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.