هشدار شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به مصرف کنندگان:

خاموشی‌های ناشی از کمبود انرژی از هفته جاری اعمال می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با ابراز نگرانی از روند مصرف برق استان در روز‌های اخیر، گفت: با تداوم این روند افزایش خاموشی‌های برق از همین هفته آغاز می‌شود .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا لهونیان گفت: در روز‌های اخیر و با شدت گرفتن روند افزایش دما، مصرف برق استان کردستان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و علیرغم اطلاع رسانی‌ها و هشدار‌های قبلی این شرکت شاهد افزایش بی رویه برق در سطح استان هستیم و از این رو از همین هفته و به منظور پیشگیری از وارد آمدن آسیب به شبکه ناچار به اعمال خاموشی هستیم.
وی عنوان کرد: مقایسه میزان مصرف امسال به نسبت سال گذشته بیانگر آن است که پیک مصرف برق نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ مگاوات افزایش داشته که غیر منطقی و غیرقابل توجیه است و برای کاهش این مقدار مصرف نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مشترکین در تعرفه‌های مختلف هستیم.
لهونیان ادامه داد: با توجه به کاهش بارش در سال گذشته و کمبود ۵۰۰۰ مگاواتی تولید انرژی برق در کشور، سهمیه ۵۰ الی ۸۰ مگاواتی مصرف برق به استان کردستان تکلیف شده که در صورت عدم تحقق این مقدار کاهش، به ناچار از سوی دیسپاچینگ کشوری فرمان قطع برق به میزان یاد شده صادر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تأکید کرد: در حال حاضر هیچ گزینه‌ای به جز مدیریت مصرف برای گذر از این بحران وجود ندارد و انتظار داریم مشترکین محترم در تعرفه‌های مختلف با درک شرایط موجود احساس مسئولیت بیشتری در خصوص مدیریت بهینه مصرف برق داشته باشند و با رعایت راهکار‌های مناسب زمینه کاهش مصرف و پیشگیری از بروز خاموشی را فراهم آورند.
وی در ادامه با بیان اینکه توقع نداریم کاهش مصرف برق باعث اختلال در رفاه و آسایش مشترکین شود، اما انتظار می‌رود شهروندان با رفتاری مسئولانه لامپ‌های اضافی و غیر لازم را خاموشی و هنگام استفاده از لوازم سرمایشی در روز از استفاده لوازم پر مصرف دیگر خودداری و یا استفاده از وسایل پر مصرف را به ساعات دیگر شبانه روز موکول کنند.
لهونیان در پایان با اشاره به اینکه دمای مناسب برای تنظیم دمای کولرگازی ۲۶ درجه است، خاطرنشان کرد: در صورتی که هر کدام از مشترکین میانگین معادل ۱۰۰ وات از توان مصرف خود در زمان پیک را کاهش دهند هیچ مشکلی برای تأمین برق و پایداری وجود نخواهد داشت.
وی یادآور شد: مشترکین با کاهش ۱۰ درصد از مصرف خود می‌توانند کمک شایانی به صنعت برق برای پیشگیری از خاموشی داشته باشند.
انتهای پیام/م

کمبود ۵۰۰۰ مگاواتی تولید انرژی برق در کشور

برچسب ها: وزارت نیرو ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۲ تير ۱۳۹۷
خواهشا اگر قرار بر قطعی برق است در تمامی نقاط استان بطور یکنواخت قطعی صورت گیرد. چون در روزهای اخیر هر روز شاهد قطعی برق در حاشیه شهر سنندج (نایسر، عباس آباد و ...) هستیم در حالیکه مرکز و مناطق مرفه شهر اصلا قطعی نداشته اند!!