روزانه ۳۸۰ تن زباله در سطح شهر سنندج جمع آوری می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت:روزانه ۳۸۰ تن زباله در سطح شهر سنندج جمع آوری می‌شود که ۱۸۰ تن آن به کارخانه بازیافت و مابقی به محل دفن زباله‌های شهری انتفال داده می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیروان غفوری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج  گفت: روزانه ۳۸۰ تن زباله در سطح شهر سنندج جمع آوری می‌شود که ۱۸۰ تن آن به کارخانه بازیافت و مابقی به محل دفن زباله‌های شهری انتفال داده می‌شود.
وی افزود: محل دفن پسماند‌های شهری در سال ۷۰ در زمینی بالغ بر ۳۵ هکتار احداث شد که زباله‌های شهری به این محل انتقال می‌یابد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج بیان کرد: عملیات تفکیک زباله‌های انتقال داده شده به سایت بازیافت توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و فلزات شامل آلومینیوم، آهن و...، پلاستیک و مقوا جداسازی و جهت بازیافت به کارخانه‌های مربوط ارسال می‌شود.
غفوری عنوان کرد: مواد آلی نیز جداسازی شده و در سایت‌های تخمیر در کارخانه بازیافت پس از طی مراحل هوادهی تبدیل به کود کمپوست شده و سایر مواد باقیمانده زباله به محل دفن حمل و دفن بهداشتی خواهد شد.
وی با توجه به اینکه مهمترین آلاینده در محل دفن پسماند‌های شهری، بحث شیرابه است، بیان کرد: شیرابه پسماند می‌تواند با نفوذ به آب‌های سطحی و زیرزمینی موجب آلودگی این منابع شود براین اساس ساماندهی این معضل در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
غفوری عنوان کرد: با پیگیری‌های شهردار سنندج مذاکرات لازم با مهندسین مشاور سامانه سد ژاوه صورت گرفته و در آینده نزدیک عملیات انتقال شیرابه محل دفن با خط انتقال به تصفیه خانه فاضلاب هدایت می‌شود.
وی تصریح کرد: پذیرش زباله‌های روستا‌های اطراف شهر سنندج نیز باعث کاهش آلودگی در این محل‌ها شده و از ایجاد سایت‌های متعدد و منابع آلودگی بیشتر جلوگیری می‌کند.
غفوری ادامه داد: سازمان پسماند شهرداری در راستای تامین خاک کافی جهت دفن بهداشتی زباله اقدام به تاسیس ستاد خاک و نخاله کرده که روزانه مقادیر قابل توجه خاک را از مناطق مختلف شهر جمع آوری و به محل دفن زباله انتقال داده می‌شود.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج تصریح کرد: پوشش زباله‌ها در محل دفن با خاک و نخاله در راستای کاهش آتش سوزی‌های محل دفن و به تبع آن جلوگیری از آلوده شدن محیط اطراف بسیار حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: این سازمان همچنین در راستای بهسازی محل دفن زباله‌های شهری اقدام به ساخت اتاق نگهبانی با امکانات و تاسیسات بهداشتی کرده و در آینده نزدیک هم باسکول ۵۰ تنی برای وزن کشی زباله و تهیه آمار و ارقام دقیق نیز در محل دفن زباله نصب خواهد شد و با استفاده از پنل‌های خورشیدی و انرژی پاک نسبت به تهیه برق محل اقدام و نسبت به نصب دوربین‌های مداربسته اقدام خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات و تمهیدات مناسب بتوانیم در راستای رفع مشکلات زیست محیطی محوطه سایت بازیافت و دفن زباله گام برداریم.
انتهای پیام/م

اجرای عملیات ساماندهی محل دفن پسماند‌های شهری سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.