دور دنیا با نوآوران؛

از بطری که آب تصفیه می‌کند تا سخت افزارهایی که ماکت فوری می‌سازند

محققان موفق به طراحی وسایلی شده اند که به کمک آن‌ها می‌توان فعالیت‌های مختلفی را انجام داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   اختراعات مخترعان در سراسر جهان سبب آسان شدن زندگی و باز شدن دریچه‌هایی جدیدی از علم و فناوری در برابر افراد می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از آنها بپردازیم.

بطری که خودش کار تصفیه آب را انجام می‌دهد

محققان موفق به طراحی بطری شد‌ه‌اند که به کمک پرتو فرابنفش می‌تواند آلودگی‌های محیط زیستی را از بین ببرد این بطری قابلیت این را دارد که خود آب را تصفیه کند و گاهی اوقات پیش می‌آید که آبی که درون بطری قرار می‌گیرد از آب لوله‌کشی‌ها هم تمیزتر است بر روی این بطری آب دکمه‌ای قرار دارد که با لمس آن نور فرابنفش به داخل بطری وارد می‌شود و باکتری‌ها و ویروس‌های مضر را از بین می‌برد .

همچنین از این نور فرابنفش می‌توان برای ضد عفونی کردن بیمارستان‌ها، استخرها و همچنین تجهیزات مربوط به آب آشامیدنی استفاده کرد.

از بطری که آب را تصفیه می‌کند تا سخت افزاری که خانه دوبعدی می‌سازد


بیشتر بخوانید: از نرم افزاری که خانه شما را مدیریت می‌کند تا شستشویی که به آب نیاز ندارد


اسکیت هوشمند به بازار آمد

محققان تخته‌ اسکیتی را طراحی کرده‌اند که ویژگی‌های مخصوص و منحصر به فردی دارد برای مثال این اسکیت کنترل‌گر دستی ندارد و برای سوار شدن بر روی آن تنها کافی است وزن خود را به سمت جلوی اسکیت هدایت کنید همچنین بر روی این اسکیت حسگرهایی  تعبیه شده که با خم ‌شدن بدن شتاب می‌گیرد و برای آنکه بتوانیم در شب به راحتی از آن استفاده کنیم دسته‌های داخلی آن نورهای راهنمایی را از خود ساطع می‌کند.

از بطری که آب را تصفیه می‌کند تا سخت افزاری که خانه دوبعدی می‌سازد


بیشتر بخوانید:از نرم افزاری که اجسام را هوشمند می‌کند تا اسپیکری که لیوانتان می‌شود


سخت افزاری برای ساخت ماکت دو بعدی خانه‌ها طراحی شد

برای طراحی ساختمان باید بتوان از واقعیت مجازی‌ها استفاده کرد، و علاوه بر آنها سخت افزارهایی که به بازار آمده اند که می‌توانند ماکت یک خانه را بسازند ، همچنین این نرم‌افزاری که به وسیله محققان طراحی شده است به تلفن همراه متصل می‌شود و به کمک آن می‌توان مدل‌های دو بعدی و سه بعدی را در عرض چند دقیقه ساخت و سپس به کمک آن خانه‌ای را طراحی کرد.

از بطری که آب را تصفیه می‌کند تا سخت افزاری که خانه دوبعدی می‌سازد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار