مدیران ناکارآمد استعفا کنند

استاندار اصفهان تاکید کرد : اگر ناکارآمدی یک مسؤول یا مدیر استمرار پیدا کند، مدیر مربوطه باید مسؤولیت خود را تحویل دهد و استعفا کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده امروز در شورای اداری استان اظهار کرد: مدیران نباید تصور این را داشته باشند که با انتصاب در سمت کار تمام است چراکه تازه مسؤولیت آنان شروع می‌شود.

وی با بیان این که اگر ناکارآمدی یک مسؤول یا مدیر استمرار پیدا کند، مدیر مربوطه باید مسؤولیت خود را تحویل دهد و استعفا کند، افزود: نگاه استانداری اصفهان به همه مدیران مثبت است اما وقتی چند 10بار به یک مدیر تذکر داده می‌شود و باز هم ترتیب اثری صورت نمی‌گیرد، این یعنی مدیر باید کار را تحویل دهدکه البته مدیران نباید اجازه دهند کار به اینجا برسد.

استاندار اصفهان با بیان این که وقتی کار مردم را راه نمی‌اندازیم باید انتظار داشته باشیم که با یک فراخوان مردم جلوی استانداری یا فرمانداری تجمع کنند، گفت: مردم چند بار می‌توانند اغماض کنند و از کوتاهی یک مدیر بگذرند؟ طبیعتاً وقتی مشکلاتشان حل نشود، اعتراض می‌کنند.

وی با بیان این که مدیران رئیس مردم نیستند بلکه اداره‌کننده امور و خادم مردم هستند، خاطرنشان کرد: نباید در 40 سالگی انقلاب مدیرانی تربیت شده باشند که از مردم فاصله بگیرند و مردم تصور کنند مدیر در یک رفاه نسبی است و در میان مردم نیست.

مهرعلیزاده اذعان داشت: اگر در ارزیابی به این نتیجه رسیدیم مدیری توانمندی ندارد یا باید مشکل خود را حل کند یا ما مشکل او را حل می‌کنیم؛ از مدیران اجرایی استان خواسته شده است که سرعت عمل خود را بیشتر و مشکلات بیشتری از مردم حل کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی چند هفته اخیر یادآور شد: در زمان انقلاب به دستور سران آمریکا، چند 10 هزار نفر در جریان پیروزی انقلاب اسلامی شهید شدند اما انقلاب پیروز شد و در ادامه جریان‌های مختلف تروریستی و نفاق به وجود آمد.

استاندار اصفهان با اشاره به عملیات ترور گروهک‌های مختلف در ابتدای انقلاب به ابزار تحریم‌ها پس از جنگ تحمیلی اشاره کرد و بیان داشت: دشمن هر جایی که توانسته ضربه زده است.

وی با اشاره به حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران اضافه کرد: امروز دشمن تصمیم گرفته از راه جنگ اقتصادی و نوسانات ارزی به جمهوری اسلامی ضربه بزند، دشمن با برنامه در حال کار و تلاش علیه ماست و نباید دشمن را حقیر شمرد.

مهرعلیزاده با بیان این که امروز چین و اروپا هم اهمیتی به آمریکا نمی‌دهند، متذکر شد: آمریکا در حال انزواست، آمریکا در حال تاخت و تاز است و ما همچنان باید مقاومت کنیم؛ جنگ اقتصادی در جریان است و امروز دشمن علاوه بر ایمان مردم، محور اقتصادی را هم ضربه می‌زند تا اعتماد مردم به مسؤولان از دست برود و بین مردم و مسؤولان فاصله بیفتد.

وی با بیان این که امروز هیچ صنفی حق ندارد مواد اولیه را گران و به مردم اجحاف کند ، تأکید کرد: احترام به مردم نکته دیگری است که باید به آن توجه کرد، اگر توانایی انجام کاری ندارید به مردم بگویید که توانایی ندارید.

استاندار اصفهان عنوان داشت: مسائل کلان اقتصادی باید برای مردم روشن شود، با مردم باید حرف زد به طوری که مدیران باید در بین مردم حضور یابند و آن‌ها را روشن کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت  طرح های عمرانی در تحول و توسعه اقتصادی اظهار کرد:  طرح‌های عمرانی وقتی از منطق زمانی خود خارج شوند، هزینه‌های سربار خواهد داشت.

علی مقدس‌زاده با بیان این که زمانی که حس می‌شود طرح از سقف زمانی خود عبور کرده باید به داد آن طرح رسید، افزود: عامل اصلی توقف طرح ‌های استان اصفهان کمبود بودجه نیست چراکه بودجه عمرانی استان اصفهان در سال 96 حدود هزار و 306 میلیارد تومان بوده که بیش از 600 میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

وی گفت: بودجه سال 97 نیمی از اعتبار مصوب سال 96 است؛ در قالب تبصره 18 و 19 قانون بودجه، ظرفیت بسیار زیادی را برای استفاده در طرح ‌های عمرانی مدنظر قرار داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تأکید کرد: برای 19 طرح عمرانی در استان اصفهان بودجه‌ای برابر بودجه سال 96 در بخش عمرانی دیده شده است، تخصیص آن هم 2 برابر سال گذشته است.

مقدس‌زاده با بیان این که واگذاری اقتصادی به بخش خصوصی نیازمند توجیه اقتصادی است، اذعان داشت: روند برنامه‌ریزی در خصوص طرح ‌ها به نحوی باشد که با تعویض مدیران در چند سال آینده، طرح دچار مشکل نشود و نکته دیگر این که در سال 97 هیچ طرح جدیدی بدون توجه به کار کارشناسی پذیرفته نشود.

وی با اشاره به طرح سد تونل سوم کوهرنگ تصریح کرد: بیش از اعتباری که برای تکمیل 80 درصد باقی مانده طرح نیاز است، تأمین منابع شده و مشکل مالی در این خصوص وجود ندارد و طرح در حال تکمیل و آماده‌سازی است.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اداری استان اصفهان

برچسب ها: استانداری ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار