فلسفه تحریم‌ها جدایی مردم از حکومت است

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان هدف دشمن از ضربه‌های اقتصادی را جدایی انداختن میان ملت و حکومت دانست و گفت: فلسفه تحریم‌ها جدایی مردم از حکومت است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد  امروز در شورای اداری استان اصفهان اظهار کرد: به خاطر مقابله با هجمه‌های اقتصادی دشمن دور هم جمع شده‌ایم تا به این نتیجه برسیم که چگونه راه دشمن را ببندیم، البته ناگفته نماند که در این خصوص کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان این که شایعه‌پراکنی و بدگویی همچون غیبت است و جز تخریب و گناه چیزی در پی نخواهد داشت، افزود: نباید به نقد سازنده ایراد گرفت، هم به این دولت و هم دولت قبل انتقاد داریم، سال هاست که رهبر انقلاب به خودکفایی اقتصادی تأکید می‌کنند اما هیچ یک از دولت‌ها توجه نکردند و حالا به این موضوع رسیدیم که دشمن از کجا در حال ضربه زدن است.

امام جمعه اصفهان هدف دشمن از ضربه‌های اقتصادی را جدایی انداختن میان ملت و حکومت دانست و گفت: فلسفه تحریم‌ها جدایی مردم از حکومت است، همان روشی که منافقان انجام می‌دادند و به کسانی که دور پیامبر(ص) بودند می‌گفتند، انفاق نکنید تا مردم از دور پیامبر(ص) جدا شوند.

وی با بیان این که در شرایط فعلی برخی آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، خاطرنشان کرد: نباید به جای این که طرف مردم باشیم و صدای آن‌ها را بشنویم، در مقابل آن‌ها قرار گیریم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان این که عدالت همیشه در کنار احسان است و عدالت خشک به کار نمی‌آید، یادآور شد: توقیف 3 ماهه موتورسیکلت‌ها به خاطر یک تخلف و تحمیل هزینه نگهداری به آنان کار درستی نیست و اگر قانون چنین چیزی را مشخص کرده است، باید در قانون مربوطه تجدید نظر کرد.

وی با بیان این که اگر قانونی برای انقلاب مضر است، باید آن قانون را اصلاح کرد، اذعان داشت: آنچه که به نفع مردم است، به نفع مملکت و کشور نیز خواهد بود و باید کار مردم را راه انداخت؛ دشمن در حال تلاش برای ایجاد نارضایتی مردم از حکومت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب درونی و اعتقادی است و یکی از راه‌های استمرار این انقلاب، راضی نگه داشتن مردم است؛ البته گاهی اشتباه هایی هم مسؤولان و هم مردم انجام داده اند.

وی با بیان این که اجناسی که بازاریان با قیمت پایین خریده‌اند، باید ارزان فروخته شود، بیان داشت: واحدهای صنفی اجناسی را که با دلار ارزان خریداری کرده‌اند، نباید به قیمت دلار کنونی بفروشند؛ نباید از آب گل‌آلود ماهی گرفت بلکه باید دست به دست هم کمک‌حال یکدیگر باشیم و کار مردم را راه بیندازیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در پایان متذکر شد: اگر همه با هم باشیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، رفتارهایی مانند احتکار انسان را به این فکر می‌اندازد که پس چرا شهید دادیم؟ بدبخت کاسبی است که با احتکار می‌خواهد سود بیشتری به دست آورد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اداری اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.