الگوی مثبت فرزندان خود باشیم

بچه ها به رفتار ما نگاه و با دقت در تمام حرکات، حالات، رفتارها و عکس العمل های ما از آنها الگوبرداری می کنند، پس باید سعی کنیم همواره الگوی مثبتی برای فرزندان خود باشیم.

الگوی مثبت فرزندان خود باشیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حسن مجیدی فر استاد دانشگاه در جمع مدیران و کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در خصوص مهارت های فرزندپروری گفت: والدین” الگوهای انتصابی” فرزندان خود هستند، بچه های ما به رفتار ما نگاه می کنند و با دقت در تمام حرکات ، حالات ، رفتارها و عکس العمل های ما از آنها الگوبرداری می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: فرزندان تمام حرکات، حالات و رفتارهای ما را از طریق مشاهده در ذهن خود ضبط و ثبت می نمایند و در موارد مشابه ، شبیه یا عین آنچه که از ما دیده و شنیده اند را بکار می گیرند و اجرا می کنند. در واقع آنها حتی چگونه رفتار کردن با ما را نیز از خود ما می آموزند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم چنین الگویی برای فرزندان مان باشیم ،باید سعی کنیم که بخش مثبت شخصیت مان را تقویت کرده و در رفتارهای مان آنها را بیشتر نشان دهیم تا فرزندانمان نیز از رفتارهای ما بهترین و مطمئن ترین شیوه های برخورد با محیط و اجتماع را بیاموزند.

مجیدی فر تصریح کرد: از بزرگترین آموزش هایی که ما باید از طریق رفتار خودمان به فرزندان مان بیاموزیم ، معنا و مفهوم “عشق و دوست داشتن” است. این کار را والدین می توانند به سادگی با بوسیدن ، نوازش کردن و در بغل گرفتن فرزندانشان به آنها ابراز کنند.

وی یادآور شد: در این زمینه گاهی اوقات استفاده از یک لبخند مهربان ، کلمات محبت آمیز و نوازش آنها می تواند ضمن بیان شدت علاقه شما و مطمئن ساختن آنها از محبتی که دردل نسبت به آنها دارید،  شیوه انتقال و ابراز عشق و علاقه را نیز به آنها نشان دهد.

مجیدی فر گفت: نکته قابل تعمق دیگری که والدین به عنوان “الگوهای مثبت” باید به آنقابل توجه کنند، چگونگی آموزش ” ارتباط کلامی” است. ارتباط یک پدیده یا فرآیند دوسویه است و والدین برای اینکه بتوانند یک مدل و الگوی درستی را در مورد ” ارتباط صحیح” به فرزندان خود آموزش دهند باید خودشان در درجه اول همانگونه که سخنوران خوبی هستند ، بتوانند “شنونده های فعال” و خوبی نیز باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: فرزندان ما باید اطمینان داشته باشند که هر زمانی که نیاز به ” گوش شنوا” دارند ،ما در کنارشان هستیم و حرفهایشان را بدون آنکه در مورد شان پیشداوری یا قضاوت کنیم، و بدون آنکه آنها را سرزنش یا تحقیر کنیم، می شنویم.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار