صندوق بین‌المللی پول از آمریکا خواست اختلافات تجاری‌اش با دیگر کشور‌ها را حل کند

شورای مدیران صندوق بین‌المللی پول از آمریکا خواست با پرهیز از تدابیر یکجانبه تجاری، اختلافاتش را با دیگر کشور‌ها حل و فصل کند.

 به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین‌المللی پول با هشدار در مورد پیامد‌های منفی جنگ اقتصادی، از مقامات آمریکا خواست به حل اختلافات تجاری با شرکای این کشور بپردازند.

شورای مدیران صندوق بین‌المللی پول، با اعلام این که جنگ تجاری می‌تواند رشد اقتصادی جهانی را با چالش روبرو کند، از آمریکا خواست با پرهیز از تدابیر یکجانبه اختلافاتش را با دیگر کشور‌ها حل کند.

اعضای شورای مدیران این نهاد مالی بین‌المللی در پایان ارزیابی سالانه خود از اقتصاد آمریکا، بیانیه‌ای منتشر و در آن تاکید کردند: «مدیران صندوق نگرانی فزاینده خود را در مورد سیاست اخیر تجاری ابراز می‌کنند که ممکن است با اتخاذ تدابیر تلافی‌جویانه (از سوی دیگر کشورها) و بر هم زدن نظام اقتصادی چند جانبه و مبتنی بر مقررات باز و منصفانه، پیامد‌های ناگواری فراتر از اقتصاد آمریکا به دنبال داشته باشد.»

در بیانیه صندوق آمده است، هر چند اقتصاد آمریکا با رشدی شتابان، کاهش نرخ بیکاری و تورم پایین روبروست، سیاست‌های آمریکا تاثیرات مهمی بر دیگر نقاط جهان خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، مدیران صندوق بین‌المللی پول از مقامات آمریکا می‌خواهند به گونه‌ای سازنده با شرکای تجاری خود همکاری کنند تا موانع تجاری کنونی برطرف شده و اختلاف‌ها، بدون آن که اقدامات یکجانبه مضر انجام پذیرد، رفع شود.

انتهای پیام/

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار