ترامپ باز هم رو دست خورد

نخست‌وزیر هلند در حضور خبرنگاران حرف ترامپ را قطع و با او مخالفت کرد

«مارک روته» در هنگام حضور در کاخ‌سفید درخصوص اعمال تعرفه‌های آمریکا بر کالا‌های اروپایی به صراحت با دونالد ترامپ مخالفت کرد.

نخست وزیر هلند در حضور خبرنگاران حرف ترامپ را قطع و با او مخالفت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «مارک روته» نخست وزیر هلند زمانیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حال ستودن تعرفه‌های آمریکا بر کالا‌های اروپایی بود حرف او قطع کرد و گفت: این تعرفه‌ها به هیچ وجه مثبت نیستند. این دو مقام عالی رتبه روز دوشنبه در حال مصاحبه با خبرنگاران در کاخ سفید بودند که اختلاف نظرشان توجه همه را به خود جلب کرد.

ترامپ در این جلسه گفت: «در مذاکرات با سران اروپایی در میان جنگ تجاری اتفاقات خوب زیادی افتاد. اگر ما این کار را انجام دهیم مثبت خواهد بود و اگر انجامش ندهیم باز هم مثبت خواهد بود. زیرا...».

اما روته اجازه نداد حرف ترامپ تمام شود و خطاب به ترامپ گفت: «نه». روته تاکید کرد: «این مسئله مثبت نیست. ما مجبوریم کاری انجام دهیم».

ملاقات ترامپ و این مقام هلندی پس از تصمیم ترامپ در خصوص اعمال میلیارد‌ها دلار تعرفه بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا و دیگر کشور‌ها صورت گرفت. ترامپ همچنین تهدید کرد تعرفه‌های سنگینی را بر خودرو‌های اروپایی اعمال می‌کند. اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده در صورت اعمال این تعرفه‌ها متقابلاً تعرفه‌هایی معادل ۲۹۴ میلیارد دلار بر کالا‌های وارداتی آمریکا اعمال می‌کند.

انتهای پیام/

اختلاف نظر دونالد ترامپ و نخست‌وزیر هلند درباره تعرفه‌های آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار