۵ میلیون پوند، هزینه حفظ امنیت سفر ترامپِ گلف‌باز به اسکاتلند!

وزارت خزانه‌داری انگلیس اعلام کرد که ۶.۶ میلیون دلار بودجه به حفظ امنیت رئیس‌جمهور آمریکا در سفر احتمالی او به اسکاتلند اختصاص می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دولت انگلیس روز گذشته (سه شنبه) تأیید کرد که قرار است 6.6 میلیون دلار صرف تأمین امنیت سفر احتمالی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به اسکاتلند برای بازی گلف کند.

لیز تروس، دبیر کل وزارت خزانه داری و عضو پارلمان انگلیس در نامه ای به وزارت دادگستری این کشور نوشت که هزینه های حفظ امنیت سفر ماه جاری دونالد ترامپ بوسیله وزارت خزانه داری پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه نوشت که تأمین نیروهای پلیس مورد نیاز برای این سفر بر عهده دولت اسکاتلند است و در صورتی که این سفر از سوی رئیس جمهور آمریکا تأیید شود، وزارت خزانه داری مبلغ 5 میلیون پوند (حدود 6.6 میلیون دلار) به حفظ امنیت او اختصاص خواهد داد.



با وجود اینکه هنوز جزئیات مشخصی درباره سفر ترامپ به اسکاتلند منتشر نشده است، این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور آمریکا پس از ملاقات با «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، از یکی از اقامتگاه های گلف لوکس خود در اسکاتلند هم بازدید کند. همچنین شایعاتی در اینترنت منتشر شده درباره اینکه ترامپ قرار است با شاهزاده اندرو به بازی گلف بپردازد.

حدود یک هفته پیش شبکه بی بی سی در گزارشی نوشت که یک روز اقامت دونالد ترامپ در اسکاتلند بیش از 6 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. به دنبال انتشار این گزارش، فدراسیون پلیس اسکاتلند در خصوص هزینه بالای سفر ترامپ ابراز نگرانی کرد و از دولت انگلیس درخواست کرد که هزینه حفظ امنیت رئیس جمهور آمریکا را اعلام کند.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید هنوز به انگلیس سفر نکرده است. سفر رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس تاکنون چندین بار به دلایل مختلف از جمله اعتراضات گسترده در لندن نسبت به سفر او به تعویق افتاده است. در پی نخستین ملاقات ترزا می و ترامپ، وی از رئیس جمهور آمریکا دعوت کرده بود که به انگلیس سفر کند. اما تظاهرات گسترده ای در سراسر انگلیس در مخالفت با ورود ترامپ به این کشور برگزار شد. همچنین یک کمپین در انگلیس با موضوع درخواست ممنوعیت ورود ترامپ به این کشور، چند میلیون امضا جمع آوری کرده است. در نهایت حدود دو ماه پیش مقامات انگلیسی اعلام کردند که ترامپ در نهایت اواسط ماه ژوئیه (ماه جاری میلادی) به انگلیس سفر خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار