ژاپن ناو هواپیمابرش خود را به دریای جنوبی چین اعزام می‌کند

مقامات ژاپنی از گشت‌زنی دو ماهه ناو هواپیمابر این کشور در دریای جنوبی چین و اقیانوس آرام با هدف قدرتنمایی نظامی خبر می‌دهند.

ژاپن ناو هواپیمابرش را برای قدرتنمایی روانه دریای جنوبی چین و اقیانوس آرام می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو مقام ژاپنی اعلام کردند این کشور ناو هواپیمابر بزرگش را برای گشت‌زنی در دریای جنوبی چین و اقیانوس هند به این آبها اعزام می‌کند تا حضورش در این منطقه دریایی استراتژیک را تقویت کند.

یکی از مقاماتی که در این خصوص اطلاعات موثقی داشت گفت: «ژاپن این کار را برای ایجاد یک منطقه آزاد هند-آرام انجام می‌دهد». احتمالا این ناو گردش دو ماهه خود در منطقه را از ماه سپتامبر آغاز می‌کند.

ناو «کاگا» ۲۴۸ متر طول دارد و می‌تواند همزمان به چند بالگرد خدمات بدهد. به گفته برخی از مقامات، کاگا در کشور‌های آسیایی مانند اندونزی و در بنادری در هند و سریلانکا توقف دارد. یک کشتی نیز کاگا را همراهی می‌کند و احتمالاً این ناو با کشتی‌های جنگی مناطق مختلف رزمایش مشترک انجام می‌دهد.

ژاپن سال گذشته «ایزومو»، خواهر ناو کاگا، را برای گردش در دریای مورد مناقشه جنوبی چین و اقیانوس هند فرستاد. آمریکا و ژاپن نگران افزایش حضور چین در این منطقه هستند، چون اقتصاد آمریکا و ژاپن به این مسیر دریایی وابسته است.

چین در صخره‌ها و تپه‌های درون اقیانوس پایگاه‌های نظامی ساخته و عملیات‌های دریایی در اقیانوس هند را افزایش داده است. آمریکا نیز به صورت مداوم در دریای جنوبی چین گشت زنی دریایی و هوایی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار