رشد بیش از ۴۸درصدی کشف مواد مخدر در نجف آباد

فرماندار نجف آباد از رشد بیش از ۴۸درصدی کشف مواد مخدر در یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی راعی در شورای اداری شهرستان نجف آباد گفت :  بیش از ۱۳۰ عملیات ماموران انتظامی شهرستان در یک سال گذشته به کشف و ضبط ۴۷۰ کیلو مواد مخدر و دستگیری یک هزار و ۲۴۰ نفر منجر شده است.

وی با بیان اینکه عمده مواد مخدر کشف شده از نوع تریاک بوده است، اظهار کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشد بیش از ۴۸درصد را نشان می دهد، البته در بیشتر موارد با قصد ارسال به دیگر نقاط کشور بوده، اما در محدوده شهرستان نجف آباد کشف شده است.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه بعضی نقاط آلوده در نزدیکی نجف آباد به عنوان قطب های اصلی تامین مواد مخدر استان فعالیت می کنند، گفت: اخیرا شاهد برخورد انتظامی و قضایی با افرادی بوده ایم که در یک واحد صنعتی به تولید و فرآوری مواد مخدر از خشخاش و شاهدانه در حد چندین تن اقدام کرده بودند.

راعی آمار مربوط به کشفیات مواد مخدر و دستگیری قاچاقیان شهرستان را در مقایسه با بعضی شهرهای همجوار پایین دانست و ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نوع مواد مخدر جدید و صنعتی در بازار وجود دارد که حتی برخی از آن ها برای عوامل انتظامی نیز ناشناخته مانده است.

وی افزود: حاکمیت، معتاد را مجرم نمی داند و تلاش می کند تا جایی که ممکن است بدون برخوردهای فیزیکی و خشن، از ظرفیت مجموعه های مردم نهاد برای مقابله با مشکلات این عرصه استفاده کند.

فرماندار نجف آباد در خصوص بالا بودن آمار بعضی ناهنجاری ها در نجف آباد گفت: به دلیل نبود زیرساخت های لازم در برخی شهرستان های اطراف، ثبت واقعه طلاق در نجف آباد صورت می گیرد که همین موضوع آمار مربوط به آن را بالا برده است.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اداری شهرستان نجف آباد

برچسب ها: فرمانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.