معرفی برترین‌های جشنواره مطبوعات در روز خبرنگار

اختتامیه جشنواره مطبوعات استان هفدهم مرداد برگزار و از برترین‌ها تجلیل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  کاظم‌پور رئیس خانه مطبوعات استان قزوین ظهر امروز در نشست مطبوعاتی و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از تاریخ هشتم لغایت بیستم تیرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره به نشانی قزوین، فردوسی شمالی، نرسیده به چهارراه فلسطین، بحر کوچه فیاضی، پلاک ۱۳۱، واحد ۲، کانون فرهنگی زرشید ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت اداره کل ارشاد استان قزوین ghazvin.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های خبر، مصاحبه، گزارش تحلیلی- توصیفی، گزارش خبری، گزارش ورزشی، تیتر، عکس، صفحه‌آرایی، سرمقاله و یادداشت، یادداشت سیاسی و یادداشت اجتماعی و بخش‌های ویژه برگزار خواهد شد.

کاظم‌پور اضافه کرد: متقاضیان، حداکثر در دو بخش و در هر بخش هم می‌توانند سه اثر ارائه کنند و البته در بخش «تیتر» نیز با ارائه سه اثر، علاوه بر دو بخش اصلی شرکت متقاضیان آزاد است.
وی افزود: آثار ارسال شده به‌جشنواره باید مربوط به آثاری باشد که در بازه‌ی زمانی ابتدای سال ۹۶ تا پایان خرداد سال جاری منتشر شده باشد.

کاظم‌پور گفت:: اختتایمه جشنواره نیز همزمان با ۱۷مرداد روز خبرنگار برگزار می‌شود و به نفرات برتر پس از معرفی جوایزی اهدا خواهد شد.

کاظم‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به مشکلات خبرنگاران گفت: در کل کشور و همچنین در استان قزوین به‌ویژه در رسانه مکتوب فضای مناسبی حاکم نیست و اقتصاد رسانه در وضعیت خوبی قرار ندارد.

رئیس خانه مطبوعات استان نداشتن حداقل حقوق مطابق با قانون کار، نداشتن امنیت شغلی و بیمه مناسب را از جمله مشکلات خبرنگاران بیان کرد و گفت: در خانه مطبوعات به‎عنوان یک صنف مستقل و قانونی تلاش شده است این مشکلات برطرف شود و مسئولان استان هم اهتمامی جدی دررفع این مشکلات دارند.

کاظم‌پور با بیان اینکه با افزایش گرفتن قیمت کاغذ هم افزایش پیدا کرده و همین امر مشکلاتی را برای روزنامه‌ها و نشریات چاپی به‌وجود آورده است. گفت: وجود فضای مجازی نیز در رقابت با رسانه‌های مکتوب باعث شده است امور این نوع رسانه‌ها با مشکل مواجه شوند.
انتهای پیام/.

هفتمین جشنواره مطبوعات استان قزوین در سال 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار