معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س):

برگزاری جشنواره مردمی کرامت /پویش لبخند کرامت راه اندازی می شود

حجت الاسلام فلاحی گفت: جشنواره مردمی کرامت با شعار خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)در سراسر کشور برگزار می شود.

جشنواره مردمی کرامت در سراسر کشور برگزار می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)با اشاره به شعار دهه کرامت اظهار کرد: خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع) شعار این دهه است و تمام برنامه‌های دهه کرامت با این رویکرد است.

وی افزود: روز 23 تیرماه با استقبال کارون زیر سایه خورشید، آیین تعویض پرچم آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار و جشن دهه کرامت شروع می‌شود، جشنواره مردمی کرامت امسال برای دومین سال برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: اجتماع بانوان فاطمی در پناه بانو در روز میلاد حضرت معصومه(س) در شبستان نجمه خاتون برگزار خواهد شد، همچنین در 12 شب در ایام دهه کرامت جشن همراهی برای خانواده‌ها در صحن فاطمی برگزار می‌شود.

فلاحی با اشاره به برنامه حفظ قرآن در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: 150 نفر از قرآن آموزان آستان مقدس حضرت معصومه(س) حافظ کل قرآن شدند که در آیینی در دهه کرامت از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره مردمی کرامت در سراسر کشور در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد، همچنین پویش لبخند کرامت برای آزادی زندانیان بانو را در این دهه داریم و اعزام سفیران کریمه را در سراسر کشور و برخی از کشورهای جهان را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: ارائه خدمات در طول سال به نام حضرت معصومه(س) صورت می‌گیرد، به عنوان مثال در ایام اربعین تعداد زیادی از مواکب به نام این بانوی بزرگوار است و به دنبال گسترش چنین خدماتی در سراسر ایران و جهان هستیم.

فلاحی، تکریم زائران غیرایرانی را جزو برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) دانست و تصریح کرد: می‌خواهیم هر کسی که در دهه کرامت وارد شهر قم می‌شود، احساس کند که روز میلاد حضرت معصومه(س) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های جشن دهه کرامت به ایجاد نشاط در جامعه اسلامی کمک می‌کند، همچنین الگوگرفتن از سیره حضرت معصومه(س) در تحکیم خانواده تاثیر خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

تشریح برنامه های دهه کرامت در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.