هیات امنا مسجد در مسائل مربوطه پشتیبان امام جماعت باشند

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت : هیات امنا و بسیج مساجد امام جماعت را در مساجد پشنیبانی کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله حسین مظاهری دیرو  در دیدار با حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: این جلسه، جلسه‌ مقدسی است زیرا مربوط به مسائل مساجد است و به گفته امام  خمینی (ره) این نظام از مساجد سرچشمه گرفت؛ همه می‌دانیم که قرآن به مسجد اهمیت زیادی داده به دلیل این است که اسلام مرهون مساجد و نظام مقدس ما مرهون مساجد است، افراد متدین مرهون مساجدند و امام جماعت اگر ملای متدین عاقل باشد خیلی می‌تواند کار کند.

وی افزود: امام جماعت باید دانشمند باشد و تعقل در دین بالا داشته باشد و از نظر احکام اخلاق و اعتقادات و عمل مردم از او الگو بگیرند وی باید اتحاد را در مسجد حکم فرما کند تا اختلاف در مسجد پیدا نشود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان  با اشاره به سخن امام  خمینی (ره)خاطرنشان کرد: از امام  خمینی (ره) نقل می‌کنم وی ماجرایی را تعریف کردند و گفتند روزی میرزای شیرازی شخصی را به عنوان روحانی به اصفهان فرستاد که خوب نبود لذا یکی از بزرگان اصفهان به مرحوم میرزا نوشت که اگر شخصی را برای مسجد و محراب و تبلیغ فرستادید باید 3 شرط باید داشته باشد؛ وی باید ملا باشد و مردم از دانش او در اخلاق احکام و اعتقادات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه روحانی این است که در مسجد مریدها را به احکام و اعتقادات، اخلاق و منش اسلامی آشنا کند، سپس آن فرد به میرزا گفت اگر نمی‌توانید این 3 شرط  را احراز کنید کسی بفرستید که متدین و عاقل باشد و مردم را نگاه بدارد تا اختلاف  در میان مردم ایجاد نشود. این جمله‌ شیرینی است و این مساجد است که به مردم علم و اخلاق و اعتقادات می‌دهد.

 آیت‌الله مظاهری بیان کرد:  وظیفه ائمه جماعات سنگین است زیرا این امور مساجد باید رسیدگی زیادی شود، در مسجد امام جماعت باید سرمشق باشد، رئیس باشد هیئت امنا کمک کار او باشد و  بسیج پشتوانه او باشد تا این مسجد را خانه خدا کنیم، مسجد یک مدرسه دینی هم از نظر اخلاق و اعتقادات و هم از نظر احکام باید بالا باشد من از همه مسئولان تقاضا  دارم  از کانون‌های فرهنگی مربوط به مساجد مواظبت کنند.

وی اظهار داشت: سالی که مقام معظم رهبری فرمودند مساجد باید خیلی پربار باشد، در این 20 ساله آنچه می‌خواستند نشده  اگر چه کار شده خوب بوده اما آنچه که ما می‌خواهیم نبوده است. شما باید راجع به تبلیغ اهمیت دهید و نماز تنها نباشد.  یکی از بزرگان اصفهان به من گفت من مسجد می‌روم برای این که بعد از نماز صحبت کنم، یک ربع صحبت خیلی می‌تواند کار کند اگر صحبت کن ملا، متدین و هم عاقل باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان  ادامه داد: چیزی که من به همه عزیزان سفارش می‌ این است که مواظب باشند در مساجد  اختلاف نباشد زیرا  مردم را به روحانیت و مسئولان بدبین می‌کند، باید امام جماعت و هیئت امنای و بسیج همه یک دست برای این نظام  باشند و اگر در مسجد اختلاف باشد برای نظام ضرر دارد، همچنین اگر مسجد خلوت شود ضرر دارد.

وی اظهار داشت: این را با نصیحت نه با  زور و با عقلانیت با وحدت  باید ایجاد شود؛ باید کانون‌های فرهنگی مساجد همه خانه انقلاب و خانه متدینین باشد خانه افرادی باشد که برای دل و دین دلسوزی دارند، کار مشکلی است برای اینکه سلیقه‌ها مختلف است و این سلیقه‌ها نمی‌گذارد  این وحدت اسلامی جان پیدا کند.

آیت‌الله مظاهری بیان کرد: در حال حاضر دشمن شادی می‌کند برای اینکه نظام ما در مخاطره واقع شده، اینکه چرا مخاطره پیدا شده فقط به دلیل  اختلافی است که بین ما ایجاد شده اگر این اختلاف تبدیل به وحدت شود دشمن شکن است وحدت ما دشمن را مایوس می‌کند.

وی افزود: ما با وحدت به اینجا رسیده‌ایم وقتی که در انتخابات اولیه 100 درصد گفتند جمهوری اسلامی دشمن شکست عجیبی خورد این اتحاد باید بین ما و مسئولین باشد تا دشمن شکست  بخورد، نظام ما کسی نیستند از صحنه بیرون برود، اگر اختلافی باشد دشمن شاد و امیدوار می‌شود اگر وحدت آمد دشمن عقب نشینی می‌کند دشمن مایوس می‌شود مردم هم خوشحال می‌شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.