افتتاح مرحله نخست بوستان کتاب در رشت

مرحله نخست بوستان کتاب به مساحت هفت هزار متر مربع دربلوار آیت الله رودباری رشت افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مسعود نصرتی شهردار رشت درمراسم افتتاح مرحله اول بوستان کتاب گفت: در این بوستان تلاش شده است ضمن ایجاد ۴۵۰۰متر مربع فضای سبز، ازنماد‌های مربوط به کتاب و کتابخوانی، نقاشی‌های دیواری سه بعدی در کف و فضاها، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت تلاش می‌کند تا با توسعه زیر ساخت ها، ایجاد فضای مناسب در حوزه کتابخوانی و ساختار‌های فیزیکی متناسب سرانه مطالعه درگیلان افزایش یابد افزود:در مرحله دوم این طرح مضمون‌های خوراک شناسی و کافه کتاب با هم تلفیق می‌شوند.
شهردار رشت همچنین از آغاز ساخت ۱۸ طرح عمرانی سرمایه گذاری مانند فیبرنوری، هتل وشهربازی تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد و گفت:امید است با تلاش همه مسئولان شهری این تلاش‌ها تحقق یابد.
علیرضا سید آبادی مشاور وزیر فرهنگ وارشاداسلامی در امور برنامه ریزی نیز در این مراسم از رقابت شهر‌های مختلف برای کسب عنوان "شهرنمونه کتاب "کشور خبر داد و افزود:پس از بررسی شهر‌های مختلف وبررسی ظرفیت‌های بومی شهر نمونه انتخاب می‌شود.
وی گسترش فضا‌های مطالعه را امری ضروری برای گسترش فرهنگ مطالعه در کشور دانست و تصریح کرد: امید است فرهنگ کتاب وکتابخوانی روز به روز بیشتر گسترش یابد.

انتهای پیام / ق

بهره برداری از مرحله نخست بوستان کتاب در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۵ تير ۱۳۹۷
بلوار آیت الله رودباری حدودا کجاست؟ جدیدا ساخته شده؟