رویترز: ترزا می‌ پس از برکسیت اسیر غیرقابل پیش‌بینی‌ترین رئیس جمهور آمریکا می‌شود

بنا به گزارش رویترز نخست‌وزیر انگلیس احتمالا پس از برکسیت بیش از پیش به آمریکایی با غیرقابل پیش‌بینی‌ترین رئیس‌جمهور وابسته خواهد شد.

رویترز: ترزا می پس از برکسیت اسیر غیرقابل پیش بینی‌ترین رئیس جمهور آمریکا خواهد شدبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وقتی که ترزا می، نخست وزیر انگلیس هفته آینده با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار می‌کند مجبور است با یک واقعیت تلخ مواجه شود و آن این که برکیست، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور را بیش از هر زمانی به متحدی وابسته می‌کند که غیرقابل پیش بینی‌ترین رئیس جمهور را در تاریخ دارد.

بنا به گزارش رویترز ترامپ در سیاست خارجی خود بسیار غیرقابل پیش بینی نشان داده است. از آنجاییکه می‌ به دنبال ایجاد روابط تجاری نزدیکتر با آمریکا برای جبران اختلالات صورت گرفته پس از خروج انگلیس  از اتحادیه اروپاست، این حقیقت نخست وزیر انگلیس را در شرایط سختی قرار می‌دهد.

به گفته یکی از مقامات سابق دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا حقیقت این است که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کشور به عنوان یک متحد برای آمریکا کمتر از قبل مفید خواهد بود، اما در مقابل لندن به واشنگتن بیش از پیش نیاز خواهد داشت و در نتیجه ترزا می‌ در دستان غیرقابل پیش بینی‌ترین رئیس جمهور آمریکا اسیر خواهد شد.

از نظر طرفداران، ترامپ و برکسیت چشم‌اندازی از رها شدن از نهاد‌ها و قوانین از نظر آن‌ها منسوخ هستند که به نظرشان آمریکا و متحدانش را در برابر رقبا از جمله چین تضعیف کرده است. اما از نظر بسیاری از دیپلمات‌های انگلیسی برکسیت  نشانه سقوط استراتژی ۷۰ ساله انگلیس برای ایجاد تعادل میان ادغام با اروپا و اتحاد با آمریکا براساس اشتراک‌گذاری تجاری و اطلاعاتی است.

یکی از دیپلمات‌های ارشد اروپایی در لندن می‌گوید: دیپلماسی عجیب و غریب می‌ در برابر ترامپ احمقانه شده است. تاکنون چه چیزی عاید نخست وزیر انگلیس از این ارتباط شده است.

این دیپلمات به طرح این پرسش می‌پردازد که آیا ترزا می‌ واقعا می‌خواهد پس از برکسیت خود را در دستان آمریکای دونالد ترامپ گیر بیندازد و مهمتر از آن اینکه آیا او انتخابی دیگری دارد.

ترامپ بار‌ها با خروج از توافقات بین المللی از جمله توافق هسته‌ای ایران و توافق آب و هوایی پاریس موجب نارضایتی انگلیس و سایر کشور‌های اروپایی شده است. با این حال مقامات نزدیک به می‌ اصرار دارند که انگلیس همچنان می‌تواند ترامپ را تحت تاثیر قرار دهد. نخست وزیر انگلیس در نشست اخیر گروه هفت اعلام کرده بود روابط خوبی با ترامپ دارد اما تنها چند ساعت پس از آن ترامپ اظهاراتی درباره مسائل تجاری بیان داشت که نارضایتی تمامی سران گروه هفت از جمله انگلیس را به همراه داشت.

به باور بسیاری، زمانی که ترامپ در نشستی حضور دارد وعده‌هایی می‌دهد، اما پس از ترک نشست به سرعت فراموش می‌کند آن نشست به چه منظور برگزار شد.

پیش از این هزاران انگلیسی با برگزاری تظاهرات در مقابل پارلمان این کشور با سفر ترامپ به کشورشان مخالفت کردند و ۱.۸ میلیون انگلیسی با امضای درخواستی خواستار لغو سفر او شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار