تلاش برای ایجاد اشتغال و تولید در روستا‌ها

استاندار فارس بر ایجاد اشتغال و تولید در روستا‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در همایش روز دهیاری گفت: دهیاران در گام نخست زندگی، امرار و معاش، رفاه و اشتغال روستا نشینان را فراهم کنند و تلاش باید به سمت اشتغال، تولید و بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستاییان باشد.

وی افزود: امروز احیاء قنات ها، فراهم کردن زیرساخت‌های دامپروری، مرغداری و در کل تولید روستایی باید در دستور کار قرار گیرد و همه مسئولین باید دهیاران را در این عرصه یاری کنند.

تبادار به وضعیت بحران آب در استان هم اشاره کرد و گفت: وضعیت آب در فارس به بحران رسیده است و نیازمند مدیریت است.

استاندار فارس ادامه داد: امروز می‌توان با مدیریت صحیح الگوی کشت را تغییر داد و محصولات کم آب بر و یا تولیدات صنایع دستی و دامی تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد از مصرف آب در بخش کشاورزی است، گفت: عمق چاه‌های کشاورزی از ۴۰ متر به ۴۰۰ متر رسیده است که باید در بخش کشاورزی مصرف آب را مدیریت و کشت برخی محصولات را حذف کرد.

در این همایش 40 نفر از دهیاران به بیان برخی مشکلات و ارائه راهکار‌ها در حوزه خود پرداختند.

جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، استقرار صنایع کوچک و زود بازده در روستاها، اعطای تسهیلات اشتغال زایی بدون پیچ و خم‌های دست و پاگیر به روستاییان، صادرات محصولات کشاورزی و دامی روستاییان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اختصاص اعتبارات نفت و گاز مهم‌ترین مشکلات مطرح شده درحوزه روستا‌ها بود.

در این جلسه از ۳۰ دهیار نمونه استان فارس تجلیل شد.
انتهای پیام/ر

همایش روز دهیاری در شیراز

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار